نكت محششين

نكت محششين ومساطيل هتضحك من قلبك

نكت محششين ومساطيل

نكات المحششين والمساطيل من أكثر أنواع النكات المضحكة ، فالضحك والفكاهة من الأمور المهمة في حياة أي إنسان ، بل تنزع له نف الإنسان ، وتنشرح به صدره ، وتطمئن به قلبه ، وترتاح بها نفسه ، لقد فطر الشخص على الفكاهة والضحك ، فالفكاهة والضحك ترفع الهموم وتدفعها ، وتفتح نوافذ مضيئة ، لهذا ينصح الأطباء النفسيين بتخصيص بعض الوقت في قراءة أو مشاهدة شيء مضحك ، وأجمل ما في النكتة أنها لا تحتاج لموارد أو معدات وبإمكانها أن تدخل الإنسان في حالة جميلة من الضحك والابتسامات ، وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الكرام مقال يحمل عنوان نكت محششين ومساطيل هتضحك من قلبك ، سوف نضع بين أيديكم في هذا المقال مقتطفات منتقاة من أجمل النكات والقفشات والأفيهات المسلية التي بإمكانكم مشاركتها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي.

نكت محششين مضحكة:

  1. مرة واحد غبي ضاعت محفظته راح القسم عمل محضر الظابط بيقولوا ماتقلقش يابلدينا هنجبهالك من تحت الأرض وبعد ما خرج من القسم شاف الناس بيحفروا للخط بتاع المترو راح قايلهم الهمة يارجالة سودة وبسوستة
  2. واحدة بتسأل جوزها المسطول انت ليه مبقتش بتعزمني أكل بره زي زمان قال لها معلش انا ما بخرجش مع ستات متجوزة، قالت له انا مراتك يا عم انت، قال لها انا اسف معنديش استثناءات حضرتك.
  3. مرة اثنين مساطيل قاعدين على القهوة فواحد بيقول للتانى فيك من يكتم السر ، فقالة فى بير ، قالة بصراحة محتاج عشرة جنية قام المسطول التانى لافف وشه وقايل ولا كأنى سمعت حاجة
  4. مرة واحد مسلم وواحد مسيحي قاعدين بيحششوا مع بعض راح المسيحي قال انا حاسس ان نهاية العالم قربت احنا في 2020، راح المسلم رد كويس احنا لسة في 1440.

للمزيد يمكنك قراءة : 10 نكت حديثة ومضحكة

نكت مساطيل روعة:

  1. مرة واحد مسطول مروح البيت وبقالو ساعة مش عارف يفتح الباب مراتة من البلكونة بتقولو ارميلك المفتاح قالها لا المفتاح معاية ارميلى خرم الباب
  2. واحد بيقول لصاحبه المحشش انا هاروح عشان انام، قال لية، رد علية وقال له لا ولا حاجة منزلين حلم جديد بس وها روح اتفرج عليه.
  3. مسطول بتمدحه خطيبته وتقول له: أنت بطل شجاع وفارس الفرسان.قالها:طب تعرفى كمان إني كنت شهيد في حرب 73 ؟
  4. واحدة بتقول لحبيبها المحشش انت مش ها تيجي تخطبني بقى، قالها وانتى صغيرة كنتي بتشربي لبن ايه قالت له لبن نيدو، قال لها وانا كمان كده احنا اخوات احنا في الرضاعة.
  5. خمسة مساطيل بيصلوا واحد عطس قال: الحمد لله. ……قال الثاني: يرحمك الله. ….. قال الثالث: ما ييفعش تتكلمو! ….قال الرابع: كل صلاتكم غلط! …..قال الخامس: الحمد لله أنا ما تكلمتش .

نكت قصيرة:

  1. مسطول اتقدم لواحدة قالتله اسفة جوايا شخص تانى قالها بلاش فلسفة و قولى انك حامل .
  2. مرة واحد بيسأل مسطول ما هو أسرع طريق للمستشفي، راح رد  عليه وقال له روح اقف في نص الشارع
  3. سألوا دلوعة مسطولة يعنى ايه عزاء قالتلهم يعنى بارتى حزين بيوزعوا فيه قهوة دايت .
  4. مرة مسطول شاف اعلان تويكس وقف لحظة، و اعلان سنيكرز لا توقف، قال لو اكلت الاتنين مع بعض ممكن اعلق
  5. محشش قطع رأس أخوه وهو نايم…وقعد يضحك ويقول: هيتجنن لما يصحى الصبح وميلقهاش !!
  6. واحد مسطول سألوه عامل ايه في الصيام، قال لهم لولا الوضوء كنا متنا من العطش

للمزيد يمكنك قراءة : اخر نكت المحششين الجديدة

نكت تحشيش بالصور:

نكت محششين
نكت محششين
في وحدة حلمت أن محشش
في وحدة حلمت أن محشش
يا مدام
يا مدام

للمزيد يمكنك قراءة : نكت عن المحششين

مما لا شك فيه بأن نكت المساطيل من أجمل أنواع النكت ، لما تحمله من كوميديا وقفشات رائعة ، فجميعنا يحب هذا النوع من الفكاهة ، وإلى هنا متابعينا الأعزاء متابعي موقع احلم نكون قد وصلنا إلى ختام موضوع اليوم وقد تكلمنا ودار حديثنا فيه عن نكت محششين ومساطيل هتضحك من قلبك ، جمعنا لكم كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أحدث النكات الكوميدية ، فقد أرفقنا لكم أربعة فقرات رائعة ، وضعنا في أول فقرة منهم نكت محششين مضحكة ، وفي ثاني فقرة سردنا نكت مساطيل روعة ، وفي ثالث فقرة وضعنا بعض النكت القصيرة ، وختمنا كلامنا بفقرة بعنوان نكت تحشيش بالصور.

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى