نكتنكت مضحكة

نكت من الاخر قصيرة ورائعة جدا

نكت من الاخر قصيرة

يحتاج الأشخاص بعد عناء من يوم طويل في العمل إلى شيء يخرجهم من الحالة التي يعيشونها يوميا، مثل النكت التي تجعل الأشخاص يضحكون من قلوبهم، ويوجد هناك أشخاص يقولون نكت لكي يخرجوا أصدقائهم أو زملائهم في العمل أو أهلهم من حالة الحزن التي يعيشون فيها ويضحكونهم، لذلك نقدم لكم عبر موقع احلم موضوع ” نكت من الاخر قصيرة ورائعة جدا” الذي يضم مجموعة من الفقرات المتنوعة التي تتحدث عن مجموعة من النكت الرائعة فهيا بنا نطلع عليها.

باقة من نكت المحششين المضحكة:

نكت
  • محشش قال لأخوه روح شوف نتيجتي لو لقيتني ساقط في مادة قلي “محمد بيسلم عليك”….. ولو لقيتني ساقط في مادتين قولي “محمدان بيسلموا عليك” عشان أبويا ما يعرفش….. رجع أخوه قله “كل أمة محمد بتسلم عليك”.
  • محشش قدام التلفزيون بيصرخ ويقول: “أهرب يا حمار، أهرب يا حمار” ….مراته سألته بتسمع فيلم رعب؟…. قلها: لا ده شريط فرحنا.
  • في أول أيام العيد هيجيلك شعور رعشه في الجسم أو اهتزاز بعد صلاة العيد مباشرة ……فلا تقلق “إنه إبليس أعاد تفعيل الخدمه لديك.
  • زوج طلب من زوجته احضار السجاده ليصلي الظهر في الصالة….. فقالت له زوجته: الشرع بيقول صلاة الراجل في المسجد…. راح زوجها قلها والشرع بيقول مثنى وثلاثة ورباع… راحة الزوجة قلتله أفرش السجادة فين.
  • ثلاثة محششين وقفوا تاكسي…. صاحب التاكسي عرفهم إنهم محششين ولع كشاف العربيه وطفاه… الاول: عايز يديه الفلوس…. الثاني: بيتخانق مع الأول علشان يدفع هو…. الثالث: نزل من العربيه ولف وضرب السواق كف…. السواق فكر إنه عرفه فقاله: أنا أسف معلش…. راح الثالث قله علشان اتحرم ما تسرع تاني.
  • عريس بعد ما خلص كتب كتابه سأل الماذون عايز مني كام ياعم الشيخ؟….. المأذون قاله: على قد جمال مراتك وألف مبروك…. العريس راح مديله عشرة جنيه…. المأذون بص في صورتها في البطاقة وراح مرجعله خمسه وقاله: حد الله ما بيني وما بين الحرام.

اريد نكت مضحكة وقصيرة .. هنا هتلاقو تشكيلة من أجدد النكت.

نكت قصيرة عن الزواج:

نكت قصيرة مضحكة
  • البيت الي فيه زوجة نكديه الشيطان ما يدخلهوش….. لأنه عارف إنه سايب وراه رجالة.
  • واحد بيقول أنا لازم أتجوز عن حبه…… راح صاحبه قاله مش فارقة أهو كله بيتقابلوا في محكمة الأسرة.
  • لا يقبل رأس الأنثى إلا ثلاث….. أب حنون…. وإبن بار…..وزوج يريد بيع ذهبها.
  • في أوروبا يفضلون المرأة الطويلة لأنها تمتلك جاذبية…..وفي أسيا يفضلون المرأة القصيرة لأنها تمتلك الجمال….. وفي مصر يفضلون المرأة الموظفة حتى لو عندها شلل رباعي.
  • عجوز راحت تخطب لإبنها سألت العروسة بتصلي يابنتي؟ …البنت قالت: أه بصلي!…العجوز قالتلها: وبتدعي ربنا لما بتصلي؟…العروسة قالتلها أه…….العجوز قالتلها وبترفعي أديكي لسما لما بتدعي؟……العروسة قالتلها أه……….العجوز قالتلها: وشبكة العنكبوت والعفرة الي بالسقف ما شفتيهم.
  • عريس راح يخطب بنت أهلاوي أبوها سأله: أنت زملكاوي ولا اهلاوي؟…. قاله: زملكاوي….. أبوها قاله انا موافق الي صبرك على الزمالك يصبرك على بنتي.

اجمل 10 نكت مضحكة قصيرة .. الضحك على أصوله.

نكت قصيرة مضحكة:

نكت مضحكه
  • واحد عازم أخواته عنده في البيت…سمعوه بيزعق لمراته……فبيقلوله شخصيتك قوية عجبتنا……قالهم: غظتني… بتقولي: أغسل المواعين وهو مش دوري النهارده.
  • مره واحد راح لدكتورقاله أنا حاسس إن مراتي مش بتسمع يادكتور……..الدكتور قاله: أبعد عنها خمسة متر ونادي عليها لو ما سمعتكش يبقى سمعها تقيل……راح دخل شقته مراته كانت في المطبخ قال اما اجرب……….راح قالها: طبخالنه أيه ياحببتي النهارده؟ ماردتش……..قرب منها على بعد ثلاثة متر وقالها: طبخالنه أيه النهارده؟ ماردتش…….فقرب منها على بعد اتنين متر وقالها: حبيبتي طبخالنه أيه النهارده؟ ماردتش……..لحد ما بقي ما بينه وبينها ربع متر فبيقلها حبيبتي طبخالنه أيه النهاردة؟………فردت عليه: دي خامس مرة أقلك عاملة صنية بطاطس باللحمة.
  • واحده بتقول لجوزها قولي كلام حلو……..قالها إنتي قمر…قالتله وانت شمس….قالها إنتي لؤلؤ….قالتله وإنت ماس…..قالها إنتي قطة…..قالتله وإنت كلب….قالها إنتي طالق.
  • رقاصة جوزها طلقها….صاحبتها بتقلها اطلقتي ليه……..قالتلها أناني عايزني لوحده.

10 نكت مضحكة جدا جدا جدا وقصيرة.

إلى هنا نكون قد وصلنا إلى ختام موضوع ” نكت من الاخر قصيرة ورائعة جدا” الذي قدمناه لكم عبر موقع احلم ويضم مجموعة من الفقرات التي تحتوي على مجموعة من النكت المضحكة  التي تجعل الأشخاص يضحكون من قلوبهم رغم معاناتهم وحزنهم ومشاغل الحياة التي تشغل تفكيرهم، نتمنى أن تكونوا استمتعتوا بقراءة الموضوع……نترككم في رعاية الله وأمنه………….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى