نكت مصرية

نكت حلوة مصرية ستندم لو لم تقرأها

نكت حلوة مصرية

لقد اشتهر الشعب المصري بتحويل ما يعاني منه لنكتة ساخرة ، حتى أصبحت النكات في يومنا هذا جزء لا يتجزأ من التراث المصري مرتبط بكل الأمور في حياتنا ، سواءً كان سيئة أم جيدة ، وأصبحت النكتة وسيلة بسببها نتغلب على الصعاب ، كما أنها وسيلة قديمة للسخرية من الأوضاع والحكومات ، إنه أفضل شيء يعبر من خلاله الإنسان ، وهناك المئات من النكات والصور الساخرة التي يتبادلها المصريون فيما بينهم على مواقع التواصل الاجتماعي ، وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكل متابعينا الكرام متابعي موقع احلم موضوع يحمل عنوان نكت حلوة مصرية ستندم لو لم تقرأها ، سوف نجمع لكم في هذا الموضوع كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أحلى النكات وأقوى القفشات الكوميدية التي نأمل أن تعجبكم وتقوموا بمشاركتها مع أصدقائكم ، وحتى لا نطيل عليكم تعالوا نستمتع معاً بقراءة هذه النكت.

نكت مصرية حلوة:

  1. واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على أخرحرف فيها نقطة تصير اسم عالم ذرة .. التاني قاله أنا غلب حماري .الأولقاله: الدولة هي قطر ولما تحط نقطة حتصير قطز .. التاني قاله هو قطز عالمذرة؟ فرد عليه الأول يعني هي قطر دولة أوروبية؟
  2. بهانه جوزها رماها من الدور الثالث طلعتله وقالتله بلاش الهزار البايخ ده.
  3. مخيمر راح يكشف على ابنه الدكتور غاب عنه نص ساعه ورجع قاله البقاء لله ابنك مات فجه ابنه وقاله لا يابا انا ماموتش قاله اتنيل على عينك هتفهم اكتر من الدكتور.
  4. مرة حسنين لقى شنطة فلوس وعايو يخبيها قام حافر فى الارض ودفنها وكتب مافيش فلوس هنا قام محمدين حفر وخد الفلوس وكتب محمدين مخدش حاجة.
  5. مره صعيدى راكب تاكسى السواق نزل عشان يجيب سجاير لاقاه خلع الفتيس منالعربيه فلما رجع السواق سأله خلعتها ليه قاله شفتك عمال تلخلخ فيها قولتلما اشلهالك عشان تعباك .

للمزيد يمكنك قراءة : نكت قراءة جامدة

أجدد النكت المضحكة:

  1. سأل الاستاذ الطالب:ما هو الشي الذي لونه اسود و اصفر و ينزل عسل؟؟اجاب الطالب أتوبيس مدرسة البنات.
  2. واحد اهبل مراته ولدت بعد شهر من الجواز سألوه ازاي؟ قال يانهار اسود على الحسد ياناس.
  3. زوجه خوافه قوى كل يوم وهيه نايمة جنب جوزها تقولهاالحق يا عبده أناسامعه صوت فى حرامى فى البيت جوزها تعب قوى مش عارف ينام وكل يوم على كده. قام قلها ياستى ماتخافيش الحرامى لما بيروح يسرق ما بيعملش صوت .. تانى يوم صحته من النوم الحق يا عبده أنا مش سامعه صوت فى حرامى فى البيت.
  4. واحد سأل الثاني ليه اليهود خشومهم كبار؟ الثاني رد عليه علشان الهواء مجانيفي جني احول بيدخل في واحد …. دخل في جدارالأستاذ: لماذا يغيب القمر؟ التلميذ: يذهب ليقبض المعاش
  5. في واحد دلوع اوي, دخلوه اهله الجيش , سأله القائد : تعمل ايه لو قابلت العدو … قال : ارمي السلاح في وشه و اقولوا اكرهك اكرهك اكرهك.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مصرية مكتوبة

نكت قصيرة:

  1. مرة دكتور تحليل امة ماتت قال تحاليلي ياما.
  2. صعيدى دخل راسه فى قفص الاسد الحارس قاله انت بتعمل ايه يا بويا قاله يا عم ما تخافش واحنا هناكله.
  3. صعيدى عايز يقتل مراته حطيلها مسدس فى الاكل.
  4. عشر صعايده كانو بيحششوا البوليس كبس عليهم خمسه منهم اتمسكوا وخمسه استخبو فى عربيه البوكس.
  5. واحد صعيدى بيقول لصاحبه شوف العالم الهطله يدفعوا 25 مليون علشان بن لادن أمال لو كان بن محوج كانوا عملوا إيه

للمزيد يمكنك قراءة : نكت طريفة قصيرة

نكت مصورة:

لو حد اتفلسف عليك
لو حد اتفلسف عليك
نكت طلاب
نكت طلاب
حرامي دخل يسرق بيت
حرامي دخل يسرق بيت

ينصح بعض الأطباء بتخصيص بضعة دقائق كل يوم في قراءة أو مشاهدة أي شيء مضحك ، لما في الضحك من فوائد كثيرة تعود على أجسامنا بالمنفعة ، والنكتة من ضمن الأشياء التي ترسم الابتسامة على وجوهنا ، وإلى هنا متابعينا الأعزاء نكون قد وصلنا إلى ختام مقال الليلة الذي تحدثنا ودار كلامنا فيه حول نكت حلوة مصرية ستندم لو لم تقرأها ، وضعنا بين أيديكم باقة منتقاة من أجدد وأحلى النكات الشيقة والمسلية والممتعة ، فقد أرفقنا لكم أربعة فقرات مميزة ، وضعنا في أول فقرة لدينا نكت مصرية حلوة ، وفي ثاني فقرة قدمنا لكم أجدد النكت المضحكة ، وفي ثالث فقرة أوردنا نكت قصيرة ، وختمنا حديثنا بفقرة بعنوان نكت مصورة.

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى