نكت

10 نكت روعة تموت من الضحك جديدة مصرية

نكت روعه تموت من الضحك

دعونا نتكلم عن النكتة كوسيلة ليست بحاجة لمعدات أو موارد ، كما أن قولها لا يتعدى دقائق حتى يبدأ معها الإنسان في حالة من الضحك المتواصل والجميل ، ذلك بالطبع إن كانت النكتة جيدة وتستحق ، وذلك الأمر يعتمد بشكل كبير جداً على قائلها ، لأن من الممكن أن تكون نكتة جيدة ولكن قائلها لا يمتلك حس الدعابة والفكاهة ، فحينها تخرج النكتة كئيبة لا تضحك الناس ، أما إن كان قائلها متقن لهذا الفن ، ويملك حس فكاهة كبيرة فستخرج النكتة رائعة بكل تأكيد.

وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الكرام متابعي موقع احلم مقالة تحمل عنوان 10 نكت روعة تموت من الضحك جديدة طازة ، سوف نجمع لكم في تلك المقالة كم كبير جداً من أقوى وأجدد النكت العربية الكوميدية التي بإمكانكم أن تشاركوها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي.

نكت مضحكة
نكت مضحكة

نكت تموت من الضحك:

مدرس كل ما يقول للتلميذ قول دجاجه التلميذ يقول دداده
المدرس اتنرفز قوى وقاله خلى ابوك يجيلى بكره
تانى يوم ابو التلميذ جه وعرف مشكله ابنه
فقال للمدرس ابنى ده مدننى(قصده مجننى)

– وحده راحت لأخصائية تغذية بتسوي رجيم قالت لها دكتورة التغذية: ممنوع منعا باتا الحلويات والبيبسي والوجبات السريعة والشوكولاتات والكنافة والبقلاوة والكبسات.. ردت عليها : دكتورة شكلك معصبة أجيلك يوم ثاني

* طلع مجموعة صيادين يصطادو وكل ما يصطادو حاجه كلابهم تجري تجيب الفريسه ما عدا كلب واحد بيخاف من صوت الرصاص فقالو لصاحبوه خده الافراح اللي بيحصل فيها ضرب نار كتير عشان يتعود على الرصاص وبعد ما اخده لمدة 6 شهور رجع يصطاد تاني أول ما ضرب نار الكلب اعد يزغرط .

للمزيد يمكنك قراءة : نكت قبل النوم

نكت طويلة حلوة:

نكتة المسطول
نكتة المسطول

واحد صايع عمل شيخ راح ربى دقنه و درسم على وشه علامه سجود ..المهم راح على صلاه الجمعه و طلب من الشيخ انه يخطب الجمعه بالناس و هدد الشيخ انو هايشرحه بالموس لو رفض المهم الامام خاف و خلاه يخطب الجمعه بعد الخطبه سال الصايع الشيخ ايه رأيك في الخطبه قاله الشيخ وهو خايف تمام بس في كمان غلط

اولا: ملك الحبشه اسمه النجاشي مش النغاشي و هو مش من كفر الشيخ .. ثانيا: اللي مش بيصلي ربنا بيحاسبه مش انت اللي هاتوريه الويل ، ثالثا: الدخان حرام حتى و لو كنت سكران و فاقد السيطره على عقلك ، رابعا: ابو جهل ما باعش بلال لبرشلونه بخمس ملايين ,و بعدين لما تخلص الخطبه بتنزل على السلالم مش بتتزحلق على الدرابزين .

اليابان مشغولة بالإختراعات ليل و نهار .. كوريا الجنوبية شغالة على الإلكترونيات .. المانيا تتقدم في صناعة السيارات .. و الدول العربية إضغط على الرابط لمشاهدة سقوط فستان هيفاء وهبي و يا ليت عاد الرابط شغاااااال ..

مرة حسنى مبارك قال اللى حينط من الدور الاخير حياخد ثروتى فية ثلاثة اول واحد كان امريكى نط رجلة انكسرت والثانى تركى نط ذراعة انكسر والثالث كان صعيدى نط محصلهوش حاجة فحسنى مبارك بيقولة مبروك عليك ثروتى قال لة انا مش عايز ثروتك انا عايز ابن الكلب اللي زقنى.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت فكاهية

نكت مصرية مسلية:

صعيدى إشترى مرايه، الصبح مراته بصت في المرايه وقعدت تعيط وراحت للعمده وقالتله جوزى اتجوز عليا قالها طب تعالى نروح نتأكد وراح العمده بص فى المرايه قالها ده كمان جاب عمده تانى غيرى

واحد مسطول ماشى فى الشارع قابل واحد
..
قاله ازيك يا محمد انت اتغيرت اوى يا محمد عنيك ووشك وشكلك
اتغير قوى يا محمد
رد عليه وقاله انا مش محمد
..
..
..
قاله ياه وكمان غيرت اسمك.

في البيت لو وقعت علي وشك تلاقي احسن، الله يمهل ولا يهمل، من اعمالك سلط عليك، شوف ده زنب مين تحس ان انت ابو لهب ووقعت وسط المسلمين

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مضحكة عن الحب

هذا اخوي
هذا اخوي

هناك أنواع عديدة من النكت ؛ فمنها ما تكون سياسية ومنها نكات اجتماعية ومنها النكات التاريخية ، وغيرها الكثير من النكت الرائعة والمميزة التي تضفي جو رائع ومرح وجميل ، وإلى هنا متابعينا الأعزاء نكون قد وصلنا إلى ختام مقالة الليلة التي تحدثنا ودار كلامنا فيها حول 10 نكت روعة تموت من الضحك جديدة طازة ، وضعنا بين أيديكم مجموعة ضخمة ومميزة من النكات ، فقد بدأنا مقالتنا بفقرة قدمنا فيها نكت تموت من الضحك ، وفي ثاني فقرة وضعنا لكم نكت طويلة حلوة ، وختمنا كلامنا بفقرة بعنوان نكت مصرية مسلية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى