نكت مضحكة

أجمل 10 نكت مضحكة كتابة كوميدية جداً

نكت مضحكة كتابة

نكت مضحكة كتابة .. أجدد النكت المضحكة 2020 ، تابع معنا مجموعة مختلفة ومتنوعة من القفشات الكوميدية، نكت كوميدية تموت من الضحك، أسعد قلبك بمتابعة هذا المقال، إذا كنت من محبين النكت والقفات والكوميكسات الجديدة التى من الممكن أن تستخدمها بالنشر على مواقع التواصل الاجتماعى للمشاركة مع الاصدقاء فقط عليك متابعتنا على موقعنا يصلك كل ما هو جديد.

نكت ترفيهية

  1. في ثلاثة راحوا السينما…. واحد أعمى وواحد اطرم وواحد أحول ….. الاعمى يقول : انا سمعت الفلم كله لكن ما شفت منه شيء الاطرم يقول : انا شفت الفلم كله لكن ما سمعت منها شيء الأحول يقول : انا احسن منكم شفته مرتين .
  2. محمد راح يشتري سياره سريعة، حكالو صاحب السيارة هاي اول ثاني ثالث زالا انته طاير على المريخ، فعلا مشي في السيارة وعمل حادث ، نقلوه على المستشفى، شافهم كلهم لابسين ابيض، سألوه: مين انته؟ حاكلهم : محمد كوكب الارض.
  3. مره كان في اثنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بقول للتاني انا شافك اثنين فالتاني يقولوا لا انا الي شافك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شافك اثنين المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيخ المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا وعرضوا عليه المشكلة. فقالهم خلاص اصحاب المشكلة يقعدوا على جنب والباقي ده كولوا يروح .
  4. مرة فار سكران على الاخر شافه قط جعان قعد يجرى وراه فعدت عربية بسرعة فرمت القط.. والفار اغمى علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووه هو انا كل ما اسكر اعمل مصيبة) .
نكت مضحكة جدا
نكت مضحكة جدا

رفه عن نفسك بنكتة

  • مرة فرخة انتحرت وكتبت في وصيتها خلو ماجي ينفعكم .
  • مرة عروسة هبله طالعة تجري بقولها بتجري ليه فلتلهم عشان الحق مكان في الاول .
  • مرة كان في واحد صعيدي قاعد بياكل بايده الشمال، الناس قالوله حرام الشيطان بياكل معاك، قام حاطط سم في ايده الشمال .
  • مرة واحد نجار يسألوه عن أحلى فيلم تحب تشوفه رد : المفك المفترس.
  • محشش فتح محل سماه ( منجرة الأقمشة الكهربائية لحلاقة الأحذية الطازجة )
  • محشش فتح محل غاز فجر اسطوانتين في وسط البلد دعاية .

اضحك من قلبك

  • مره واحد صعيدي لقى مصباح سحرى قعد يدعك فيه لحد العفريت ما جاله تسلخات
  • واحد صعيدى نزل مصر شاف بتع الانابيب قاله افتحلى واحدة ساقعة
  • مرة واحد صعيدى  لاقى محل نت كافية  مكتوب علية الساعة ب 10 جنيه .. راح دخل وسال  هيا ضد المية؟؟
  • غبى خطف غبية ركبها العربية فضلت تصوت قالها: هتسكتى ولا هنزلك ؟ قالت له لا هسكت
  • مره واحد فشار قوى بيقول لصاحبه انا كنت ماشى فى الصحرا طلع عليا اسد نطيت في البحر،صاحبه قاله بحر ايه بس اللي فى الصحره، قال لا انا قلت لقيت ابو الهول اتشعلقت فى رقبته، صاحبه قاله وايه اللي جاب ابو الهول في الصحرا، فقال وانا ماشى فى الصحرا طلع عليا اسد أكلنى.. ارتحت
نكت ترفيهية
نكت ترفيهية

نكت كوميدية جداً

  • مرة واحد غبي قال لوالدته اشتريتلك رسيفر قالت من فين جبت فلوس قال بعت التلفزيون .
  • مرة حسني مبارك قال اللي حينط من الدور الاخير هياخد ثروتى فيه ثلاثة اول واحد كان أمريكي نط رجله انكسرت والثاني تركي نط ذراعه انكسر والثالث كان صعيدي نط محصلوش حاجة فحسنى مبارك بقوله مبروك عليك ثروتى قال له انا مش عايز ثروتك انا عايز ابن الكلب اللي زفني.
  • مرة واحد شاف واحد بيجري بسرعة فسأله انت بتجري بسرعة كده ليه قاله اصل انا جبت لحماتي 2 كيلو سمك فصار عندها شلل نصفي فراح قاله التانى وانت دلوقتي رايح تجيب لها الدكتور قاله لا طبعا رايح اجيب باقي السمك.
نكت مضحكة
نكت مضحكة

إن الإنسان في الكثير من الأوقات لابد من أن يعطي لجسمه وعقله بعض الراحة، وهذا عن طريق الترفيه الذي يجلب له سعادة وفرح وبهجة لهذا نرى أن هذا بالفعل يساعده على التغيير للأفضل وعلى الإستمرار في الحياة بشكل أفضل وأجمل، لهذا علينا ألا نهمل سعادتنا وإبتسامتنا مهما كان، ولابد من أن نبحث عن الضحك في كل مكان، في الكلام وفي النكت وفي الأشخاص، وهذا من أجل أن نعيش بسلام وطمأنينه داخلية، فهذا أمرا هام للغاية ولا يمكننا التهاون به، فالإبتسامة تغير بالفعل من شكلنا إلى الأفضل وتجعلنا أجمل في كل شيء، فالضحك هو حياة جميلة ورائعه للجميع.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى