نكت مصرية

نكت حديثة مضحكة باللهجة المصرية 2021

نكت حديثة مضحكة

إن أكثر شعوب العالم ممن اشتهروا بتحويل ما يعانون منه لنكتة ساخرة ، هم الشعب المصري ، إذ صارت النكتة جزء من التراث المصري ، مرتبطة بكل شيء في الحياة سواءً كان شيء سيء أم جيد ، وأصبحت النكات وسيلة من أجل التغلب على الصعاب ، كما أنها وسيلة قديمة من أجل السخرية من الحكومات والسخرية من الأوضاع الموجودة في البلاد ، فنرى لهم العديد من النكت المضحكة واللاذعة في نفس الوقت ، وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الأعزاء متابعي موقع احلم مقال يحمل عنوان نكت حديثة مضحكة باللهجة المصرية 2021 ، سوف نجمع لكم في هذا المقال كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أجمل النكت والقفشات المصرية المسلية ، وحتى لا نطيل عليكم تعالوا نستمتع سوياً بقراءة هذه النكت التي نأمل أن تعجبكم وتقوموا بمشاركتها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي.

نكت حديثة 2021:

  1. واحد معاه عربية قديمة وعاوز يبيعها ومش عارف، فصاحبه قاله حط عليها علامة مرسيدس وهى تتباع فورا، راح عمل كدا بعد اسبوع صاحبه بيسأله بعت العربية ولا لا، قاله انت عبيط حد يبيع عربية مرسيدس.
  2. أنا أبويا معترض على كل حاجة بعملها..   ناقص يجى يسألنى عندك كام سنة دلوقتى؟   أقوله 20!     يرد يقول: لييييه؟ ده أنا لما كنت فى سنك كان عندى 25
  3. واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى.
  4. ﺑﻨﺖ ﺑﺘﻘﻮﻝ ﻟﺨﻄﻴﺒﻬﺎ:  أﻧﺎ ﻗﺼﻴﺮﻩ؟  ﻗﺎﻟﻬﺎ ﻣﻴﻦ ﻗﺎﻟﻚ ﻛﺪﻩ؟!   ﻗﺎﻟﺘله: ﻛﻞ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﺘﻘﻮﻟﻰ ﻛﺪﻩ..   ﻗﺎﻟﻬﺎ: ﻗﻮﻣﻰ ﺍﻗﻔﻰ ﻛﺪﻩ ﻭﺭﻳﻨـي..   ﻗﺎﻟﺘله: ﺍﻫﻮﻩ..    ﻗﺎﻟﻬﺎ: ﺑﻼﺵ ﺍﺳﺘﻬﺒﺎﻝ ﺍﻗﻔﻰ ﻭﺧلصينا.
  5. اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عمارة فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى.
  6. واحد غبى بيحلق دقنه التليفون رن عور نفسه!   علشان لما يرجع يعرف هو وقف لحد فين.
  7. مسطول دخل محل بقالة وخرج يضحك، سألوه بتضحك ليه قال لهم عطيته جنيه وما اشتريت شىء.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت حقيقية مضحكة مصرية

نكت مصرية روعة:

  1. واحد غبي اشتغل سواق تاكسي شاورتله واحده..    وقف وسألها “رايحه فين؟    قالتله “المهندسين”..   قالها “روحي بس ما تتأخريش”.
  2. حرامي دخل يسرق بيت لما جه يطلع شافه الولد الصغير ، قاله تسرق كتبي وشنطتي معاك ولاّ اصرّخ وأصحي الناس.
  3. اللي يقولك “ذاكر في الثانويه العامه علشان ترتاح بعدين” مضيه على كمبيالات بالكلام ده.
  4. محشش سأل صاحبه المحشش: إيه اخبار أبوك؟ بعدين افتكر ان أبوه ميت فكمل بسرعة: لسه في نفس التربة؟
  5. ﺣمكة أسبانيه ﺃعجبتني..   ﺑﺲ ﻣﺴﺤﺘﻬﺎ ﻷﻧﻜﻢ ﻣﺶ ﺑﺘﻌﺮﻓﻮ اسبانى!   ﻭﻻ ﻋﺮﺑﻲ ﻭالله ﻭﺍﻟﺪﻟﻴﻞ ﺍﻗﺮﺃ ﺃﻭﻝ ﻛلمة.
  6. سألوا واحد محشش: مين أهم الشمس ولا القمر رد: القمر طبعا، بيطلع ينور لنا بالليل و الدنيا ضلمة، انما الشمس بتطلع بالنهار والدنيا نور أصلآ.
  7. في البيت لو وقعت علي وشك تلاقي:   احسن،  يمهل ولا يهمل،   من اعمالك سلط عليك،   شوف ده ذنب مين؟!   تحس ان انت ابو لهب ووقعت وسط المسلمين.
  8. محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر؟ رد عليه: لو ضغطنا عليه يمكن يوافق.
  9. امراه بخيله قالت لولدها يامحمد روح اشتري ثلاثه رغيف واحد لي وواحد لوالدك وواحد ليك وبعد ما راح الولد لشراء الرغيف طلعت الام من البلكونه وقالت يامحمد رجع الرغيف الثالث ابوك مات.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت محششين سودانيين

نكت مصورة:

نكتة المحشش
نكتة المحشش
قمة الحماس
قمة الحماس
الدليفري والشيخ
الدليفري والشيخ

للمزيد يمكنك قراءة : افضل نكت في العالم

إن النكت تعتبر أكثر وسائل الضحك شيوعاً بالعالم ، وهي متنوعة ودالة ، ومعتمدة على اشتراك من يلقي النكتة والمتلقي لها لثقافة مشتركة ، وإلى هنا أيها المتابع الكريم نكون قد وصلنا لختام موضوع اليوم الذي تكلمنا ودار حديثنا فيه حول نكت حديثة مضحكة باللهجة المصرية 2021 ، وضعنا بين أيديكم باقة مختارة من أجمل النكت وأروع القفشات الكوميدية المصرية ، فقد أرفقنا لكم ثلاثة فقرات مميزة ، وضعنا في أول فقرة منهم نكت حديثة 2021 ، وفي ثاني فقرة قدمنا نكت مصرية روعة ، وختمنا كلامنا بفقرة بعنوان نكت مصورة.

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى