نكت محششين

افضل نكت محششين مصرية لسنة 2021 لا تفوتك

افضل نكت محششين

هناك أمر واحد فقط لم يختلف حوله البشر للآن! نعم يا سادة هو الرغبة في المرح والضحك، فكلما تقدمت الفنون والعلوم في التاريخ الإنساني، يسعى الأشخاص بأن يعززوا من أهمية المرح والضحك، وقد أفادت بعض الأبحاث الطبية بأن الضحك بإمكانه أن يخفف من الضغوطات النفسية كما أنه يبعث على التفاؤل، ويجرب البحث حالياً في استعمال الضحك كوسيلة لعلاج أمراض جسدية، وذلك بعد أن تم التأكيد على أن الضحك له دور فعال في تجاوز كل العلل النفسية.

ودعونا الآن نقضي بعض الوقت في فعل شيء مضحك وجميل ونستمتع ونقرأ بعض النكات التي ستخرجنا عن روتين يومنا الممل، حيث يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا موضوع بعنوان افضل نكت محششين مصرية لسنة 2021 لا تفوتك، سنضع بين أيديكم في هذا الموضوع مجموعة كبيرة جداً من أحلى النكات الجديدة عن المحششين والمساطيل، وحتى لا نطيل عليكم تعالوا نستمتع معاً بقراءة هذه النكات.

اجدد نكت محششين:

محشش جاء البيت قال لأمه افرحي قالت ليه ؟؟ قال اشتريت رسيفر HD قالت من وين جبت الفلوس ؟! قال بعت التلفزيون

محشش قال لخطيبته :- يا هند أنا ماقدر أتزوجك سألته : ليش ؟ رد عليها : يهون عليكي يصير إسمي (جوز هند)

​​​​​​​​​​​​محشش راح للإمارات قالهم : انتو عندكم شيخ زايد؟ قالو : ايه قالهم : اجل عطونا واحد =)

شايب قاعد يحشش سمع احد يطق الباب قال: مين؟ قاله: أنا حفيدك رد عليه: حتفيدني بإيه يعني ؟؟

​​​​​​محشش يسأل خال قاله : عندك عيال إخت .. قال : إي بس ليش السؤال! رد المحشش : ماشاءالله يعني إنت خال بكل الحالتين !!

محشش ولدت زوجته بعد اسبوع من الزواج سألوه الناس كيف؟! قال ها …. بدينا في الحسد

للمزيد يمكنك قراءة: صور نكت محششين وبلدياتنا

نكت جديدة مسلية:

وحدة حلمت بمحشش
وحدة حلمت بمحشش

شايب قاعد يحشش سمع احد يطق الباب قال: مين؟ قاله: أنا حفيدك رد عليه: حتفيدني بإيه يعني ؟؟

محشش ولدة تسمم وداه المستشفى .. ,,,, قاله الدكتور: ولدك شارب حليب منتهيه صلاحيته.. ,,, قال المحشش : اكيد رضعته جدته الله يهديها هههههااي

محشش اسمه سالم زعل من بيتهم وفكر يسافر و هو رايح المطار شاف لوحة مكتوب فيها “ارجع لنا سالم” رجع بيتهم يبكي قال طيب ليه زعلتوني

محشش يغني راب: شفت العنز! لابس جنز فوق البنز معها كنز ياو ياو! هات التيس! جاك الهيس ولد إبليس! ياو ياو جيب الدله! حط المله!جاك العلة ياو ياو

محشش رآح بيت عمه عشآن يسلم عليه / زوجة عمه قعدت عندهم وتطالع فيه وضحكت :! قآل المحشش يأليل بدينآ حركآت العشق الممنوع

محششه : ازعجها واحد محشش كل يوم يتصل عليها غيرت الشريحه وأرسلت له مسج “غيرررررت رقمي يا حقير” أرسللها : “والله لجيب رقمك لو من تحت الارض”

محشش سألوه : الراديو مذكر ولا مؤنث قال : أكيد مؤنث لأنه يتكلم 24 ساعة! جواب مقنع =)

سالو واحد محشش وش تعريف العـــائلة ؟ قال: هي مجموعة من الأشخاص لديهم مفاتيح لبيتٍ واحــد ههههههههاااي

للمزيد يمكنك قراءة: نكت محششين مصرية جديدة

نكت هتفطسك من الضحك:

محشش مع ربعه اتصلت زوجته قالت تعال بسرعه عيالك مريضين. رجع وهو معصب شاف لوحه بالطريق “لاتسرع ابناءك بانتظارك” قال شف الكلبه مافي احد ماعلمته

سؤال محير محشش : ليش إذا دخلت الجمعية ومريت على خيشة عيش لازم تعطيها بوكس ههههههههههههااااي

محشش دخل على اهله وهم يتعشون جبن وزيتون قال: حركات تتعشون ريوق!! ههههههااااي

محشش زوجوه بنت خاله بالغصب .. يوم صباحيته شافوه اخوانه :وقالوا له هاه شلون العروسة ؟ قال : ابد خالي ناصر متمكيج هههههههههاااي

محشش سـآله المدير ليش متــآخر قال :: ابوي يطق اخويقـآل المدير / وش دخلك انت قـآل المحشش / يطقه بنعالي ههههههههااي

محشش مغرز في البر وقف له واحد يساعده قال له : معاك حبل … قال له : عاشت الأسامي !!!

نكت مضحكة مكتوبة:

  1. واحد عنده مزرعة.. لقى بيضة واحدة جنب كل فرخة.. فراح أخد فرخة وقطع رجلها وقالهم لو بكرة جيت وملقتش جنب كل واحدة منكوا خمس بيضات هعمل فيها زي اللي عملته النهاردة، فتاني يوم جي لقى كل فرخة جنبها خمس بيضات ما عدا فرخة كان جنبها ثلاثة بيضات، فسألها أنتي ليه أقل منهم؟ فردت عليه استر عليا أنا ديك مش فرخة أصلًا.
  2. واحد ومراته نايمين، فسمع صوت فالشارع فقام يشوف فيه ايه فجاره شافه وقله: الحق. بيقولوا مية الحنفية مسممة و اللى يشرب منها حيموت وعلى الدوشة دي مراته قامت و قالتله: فيه ايه يا حبيبى؟ ايه الدوشة دى؟؟ راح قفل الشباك بسرعة و قالها: مفيش يا حياتى، المية حتقطع يومين اشربى و نامى
  3. واحد بيسأل صاحبه أنت عايز أبوك يموت وتاخد الورث؟ فرد عليه لا أنا عايزه يعمل حادثة ولا عربية تخبطه ويموت علشان أخد تعويض وأورثه في نفس الوقت.
  4. واحد غبي قال لابن عمه أمريكا طلعت القمر وإحنا لازم نطلع الشمس، فرد عليه بس الشمس
    حر جدًا، قالتله مفيش مشكلة نطلعها بالليل.
  5. قبضت الشرطة على واحد غبي علشان بيزور الفلوس.. فقالهم عرفتوا منين أني بزور الفلوس.. فقاله وهو في ورقة واحدة 65 جنيه مصري يا أهبل.

نكت مضحكة 2020:

  1. سئلوا صعيدى: ليه جتلت أبوكالصعيدى: كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحهاالمحققين: طب ليه جتلت عمك؟الصعيدى: كنت عايز ابن عمى يسافر معاياالمحققين: طب ليه كنت عايز تنتحرالصعيدى: أصلهم لغوا الرحلة.
  2. واحدة رايحة مع جوزها المستشفى…   ايه اللي حصل لجوزك يا مدام؟   شرب عصير مسموم..   و ايه الكدمات اللي في وشه دي؟!   مكنش راضي يبلعه.
  3. إتنين ماشين فى الصحرا واحد منهم مسطول طلع عليهم اسد فالثاني رماه بطوبة وجرى بيبص وراه لقى صاحبة المسطول واقف بيقولة إنت مبتجريش لية قالو وانا مالى هو انا إللى ضربته
  4. توكتوك دخل بنزينه يفول..   لقى جرار بيفول ٢٠٠ لتر..  وميكروباص بيفول ١٠٠ لتر..    بص للراجل بكسوف و قاله إمبو.
  5. مره واحد كان قاعد في الصاله فمرت مراته و لاقته بيقري في كتاب عنوانه (الرجل سيد المنزل) فقالتله انت مش هتبطل تشوف الكتب الخياليه دي
  6. مرة واحد بخيل أوى جاب تليفون جديد حطه في جيبه اللي ورا..  ونسي وقعد على كرسي..   راح سامع صوت حاجه بتكسر!   قال يارب يبقي العمود الفقرى.

نكت مصرية:

  1. مرة مكسيكي اشتكي لمصري من بلده..   قاله يا عم ده الناس عندنا ف المكسيك مش لاقيه تاكو.
  2. مرة واحدة ست متجوزه بتقول لجارتها الحقيني يا أم علي بعت جوزي يجيبلي ملوخية راح مخبوط بأتوبيس، قالت جرتها يالهوي وعملتي إية طيب، قالت عملت بامية وامري لله
  3. بلدايتنا اشترى موبايل سامسونج راح بعت رسالة لخطيبته..    متتصليش على النوكيا علشان بيعته.
  4. في فلاح كل ما يحط حشيش للبقرة بتاكلو الفرخة .. قالها: شوفي يا زفتة لو إذا أكلتي الحشيش مرة تانيةهانتف ريشك و هحطك بالقفص؛ فهمتي .. راحت الفرخة واكلت الحشيش فنتف الفلاح ريشها و حبسها شافهاالديك عريانة بالققص سألها: دعارة؟؟ ردت عليه: لأ ، حشيش .
  5. ‏‎مرة جزمجي مات عايزين يعملوله أربعين..   طلعت صغيرة عليه..   عملوله اتنين و أربعين.

نكت مضحكة:

  1. راجل و مراته قاعدين عالسرير سالها: بتفكري في ايه؟؟ بصت له نظرة اغراء و قالتله: نفس اللي بتفكر فيه قالها: عاوزة تتجوزي عليا يا واطيه .
  2. واحد غبي بيلعب بالقنبلة وبيحدف من ايدة اليمين لايده الشمال فجي واحد تاني يقوله خلي بالك لتنفجر فيك.. فرد عليه متخافش يا عم أنا معايا واحدة تانية.
  3. سألوا واحد محشش مين أهم الشمس ولا القمر رد القمر طبعًا، بيطلع ينور لنا بالليل
    والدنيا ضلمة، إنما الشمس بتطلع بالنهار والدنيا نور أصلاً.
  4. واحد قاعد يحمد ربنا أنه مش صيني..   واحد قاله ليه كده؟!   قاله أنت غبي انا معرفش ولا كلمه صيني.
  5. أب قبل أن يموت أراد أن يعمل أولاده درس جديد. اعطى لأكبر واحد فيهم عود من الخشب وطلب منه أن يكسره. كسره بسهولة. أعطاه اتنين كسرهم بسهولة، اعطاه ثلاثون عود كسرهم بسهولة. قال الأب لأبناءه: طالما معكم هذا البغل لا تخافوا أبدًا.

للمزيد يمكنك قراءة: نكت محششين مصريين وخلايجة

سألوا محشش
سألوا محشش

المحشش هو شخصية لا يدري بما يفعل ولا بما يقول، لهذا تجدنا جميعاً نحب هذا النوع من النكات، وإلى هنا أيها المتابع الكريم متابع موقع احلم نكون قد وصلنا لختام مقالة الليلة التي تكلمنا وتحدثنا فيها حول افضل نكت محششين مصرية لسنة 2021 لا تفوتك ، جمعنا لكم مقتطفات مختارة من أحلى وأجدد النكت التحشيشية المميزة، فقد أرفقنا لكم ثلاث فقرات أكثر من رائعة سردنا في أول فقرة منهم افضل نكت محششين، وفي ثاني فقرة قدمنا نكت جديدة مسلية، وختمنا كلامنا بفقرة نكت هتفطسك من الضحك.

وفي الختام لا تنسى مشاركتنا في التعليقات الموجودة في الأسفل بأجمل نكتة مضحكة تحفظها وكلما تذكرتها تضحك بشدة ليقرأها كل شخص يمر من هنا!

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى