نكت مصرية

10 نكت مضحكة مصرية هيخلوك تفرح من قلبك

نكت مضحكة

10 نكت مضحكة مصرية هيخلوك تفرح من قلبك ، حيث تعتبر النكت المصرية أحد أشهر النكات العربية ، وذلك نتيجة لانتشار اللهجة المصرية في كافة أرجاء الدول العربية بفعل الأفلام المصرية والمسلسلات والمسرحيات وغيرها ، ومما لا شك فيه بأن الشعب المصري من أكثر شعوب العالم المعروف عنها خفة الظل والفكاهة والمرح ، فهم يطلقون النكات ويسخرون من أوضاعهم الصعبة والاحداث الأليمة التي تمر بهم ؛ وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الأعزاء متابعي موقع احلم مقال يحمل عنوان 10 نكت مضحكة مصرية هيخلوك تفرح من قلبك ، سوف نجمع لكم في هذا الموضوع كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أحدث النكت باللهجة المصرية الجميلة ، نكت وطرائف ومواقف مضحكة للغاية ، وحتى لا نطيل عليكم تعالوا نستمتع سوياً بقراءة هذه النكت التي نأمل ان تعجبكم وتقوموا بمشاركتها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي كالفيس بوك وتويتر وغيرها من التطبيقات.

نكت مضحكة 2021 مكتوبة:

  1. حمار بيتسابق في الجري مع حمار وحشي بدأ الحمار الوحشي الجري و التاني واقف قالوله مجريتش ليه ؟ قالهم مليش دعوة عاوز قميص مخطط زيه.
  2. مره واحد صعيدى سافر مصر إتسرقت المحفظه بتاعته بلغ عنها فقال له الظابط حاضر حجيبهالك من تحت الأرض طلع الصعيدى بره لقى الناس بتحفر لخط المترو فقال لهم الهمه يارجاله هى سوده وفيها سوسته
  3. اتنين اغبياء واحد منهم لقى كنز من الفلوس دفنها وكتب مكانها مفيش هنا أي فلوس قام الغبي التاني أخد الفلوس وكتب أنا محفرتش هنا ومخدتش حاجة.
  4. واحد كان بيتكلم مع صاحبه، وقاله أنت عارف أن في 3 أنواع من الهم.. فرد عليه أيه هما؟ فقال في هم يبكي وهم يضحك وهم يا جمل.
  5. واحد عبيط اتجوز واحدة خلفت بعد شهرين بس من جوازهم الناس كلها استغربت وسالته ازاي حصل كده قالهم انتوا هتحسدوني ولا إيه.
  6. قام معلم بضرب طالب، وكان يقول له أنا أقوم بذلك لأنني أحبك.. فرد عليه الطالب وأنا كنت أتمنى أن أكون أحبك.
  7. واحد سكران واقف قدام عمود نور مكتوب عليه هنا شقة للإيجار وعمال يخبط على العمود عشان يفتحوله وبيقولهم ما تفتحوا انتوا مولعين النور فوق أهو يعني موجودين.
  8. كل يوم ست تصحي جوزها، وتقوله اصحى في صوت في البيت أنا خايفة ليكون في حرامي.. فقالها الحرامي لما بيدخل البيت مش بيعمل صوت، وتاني يوم صحته وقالتله اصحى دا مفيش صوت أكيد في حرامي في البيت.

نكت مضحكة للاصدقاء:

  1. واحد ومراته كبار في السن قاعدين مع بعض قالها إيه رأيك نرجع أيام شبابنا قالت له أوك، قالها خلاص هروح أستناكي نتقابل برا وراح استناها كتير جدا مجتش رجع البيت لقاها بتعيط كتير قالها مالك بس، قالت له أبويا موافقش يخرجني.
  2. خروفين بيتكلموا مع بعض، فسأل واحد الخروف التاني أنت ليه قاعد بقالك عيدين ولسه متدبحتش؟ فرد عليه أصل أنا متسجل في الشهادة أني حمار مش خروف.
  3. مسطول سأل صاحبه، تخيل لو دارت الأرض ٣٠ مرة يحصل إيه، صاحبه سأله يحصل إيه ؟،قاله هناخد الراتب بتاعنا 30 مرة يا غبي.
  4. واحد غبي راح عند دكتور أسنان، وقاله أنت محتاج تقويم.. فقاله ويا ترى هيكون هجري ولا ميلادي.
  5. واحد خبط على جدته فسألت مين عالباب قالها أنا حفيدك ردت عليه وقالتله بإيه هتفيدني.
  6. سأل مدرس طالب وقاله هو الثعلب بيولد ولا بيبيض.. فرد عليه قاله الثعلب مكار أصلًا وتتوقع منه يعمل الاتنين.
  7. واحد غبي حب يدلع مراته سألها قالها كم وزنك قالتله.  40 قالها الله نفس مقاس جزمتي.

نكت مضحكة مصرية بالصور:

نكتة
نكت مصرية
نكت مضحكة
نكتة لمحشش
صورة ملونة أصحبي للأزواج و الزوجة الغبية.
نكت الأغبية أحلى نكت

للمزيد يمكنك قراءة : نكت تحشيش للكبار فقط

للمزيد يمكنك قراءة : نكت سخيفة بس تضحك

للمزيد يمكنك قراءة : 10 نكت جزائرية مضحكة

إلى هنا متابعينا نكون قد وصلنا إلى نهاية موضوع الليلة وقد تكلمنا فيه حول 10 نكت مضحكة مصرية هيخلوك تفرح من قلبك ، وضعنا بين أيديكم باقة مختارة من أجمل الطرائف الكوميدية ، والنكت المسلية للأصدقاء والأحباب ، فقد أرفقنا لكم ثلاثة فقرات مميزة ، سردنا في أول فقرة منهم نكت مضحكة 2021 مكتوبة ، وفي ثاني فقرة نكت مضحكة للاصدقاء ، وختمنا حديثنا بفقرة بعنوان نكت مضحكة مصرية بالصور.

فضلاً وليس أمراً لا تنسى مشاركتنا في التعليقات الموجودة في الأسفل بأحدث نكتة مضحكة تحفظها لعل يقرأها كل من يمر من هنا وترسم البسمة على وجهه!

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى