نكت مصرية

نكت مصرية قصيرة أجمل 50 نكتة مضحكة

نكت مصرية قصيرة

كلنا نحب الكوميديا والفكاهة، ومن أجل هذا السبب قد أبدع وتفنن بعضنا في أن يجد طريقة تجعلنا نضحك ونبتسم طريقة سهلة نتمكن بها من رسم الابتسامة على وجوهنا، فكرة المسلسلات الكوميدية والمسرحيات والمقالب والأفلام والنكت جاءت من أجل هذا السبب، جاءت لهدف واحد فقط ألا وهو أن ترسم الضحكة والابتسامة على شفتي أحدهم، فالنكتة أو المزحة هو نوع من أنواع كثيرة من الأدب الشعبي الذي يحكي موقف أو قصة بهدف تأثيرها على متلقيها وتجعله يدخل في حالة ضحك جميلة.

وفي هذا الموضوع سنقدم لكل متابعينا الكرام متابعي موقع احلم موضوع بعنوان نكت مصرية قصيرة أجمل 50 نكتة مضحكة، سنقدم في هذا الموضوع باقة رائعة وجميلة من أجمل وأحلى النكت المصرية، إهداء منا لكل من يواجه مشاكل وصعوبات ويريد أي طريقة تنسيه كل المشاكل والصعوبات حتى ولو مؤقتاً؛ فحتى لا نطيل عليكم هيا بنا نتابع سوياً.

نكت قصيرة
نكت قصيرة

نكت مصرية مضحكة:

مره واحد محشش قاعد بيحشش مع مراته لغايه ما نسيوا نفسهم وفجأه حد خبط عليهم فقامت الزوجه وقالت جوزى. فقام جوزها ونط من الشباك

مرة واحدة بتخون جوزها فسمعته طالع على السلم فقالت اخبيك فين اخبيك فين راحت مخبياه ورا التلفزيون فجوزها كان جايب سمك فقالها خدي جهزي السمك ده وراح فاتح التلفزيون يتفرج على الماتش الست جايه تقولو ا ايه ده ياراجل انتا جايبلى السمك صاحي قالها امال انا اعمل ايه كل ما الاهلى يجيب جون يطلع واحد من الجمهور يبوسني ويرجع تاني.

مرة حسنين لقى شنطة فلوس وعايو يخبيها قام حافر فى الارض ودفنها وكتب مافيش فلوس هنا قام محمدين حفر وخد الفلوس وكتب محمدين مخدش حاجة.

واحد سأل الثاني ليه اليهود خشومهم كبار؟ الثاني رد عليه علشان الهواء مجانيفي جني احول بيدخل في واحد …. دخل في جدارالأستاذ: لماذا يغيب القمر؟ التلميذ: يذهب ليقبض المعاش

صعيدى دخل راسه فى قفص الاسد الحارس قاله انت بتعمل ايه يا بويا قاله يا عم ما تخافش واحنا هناكله.

واحد صعيدى بيقول لصاحبه شوف العالم الهطله يدفعوا 25 مليون علشان بن لادن أمال لو كان بن محوج كانوا عملوا إيه.

واحد اهبل مراته ولدت بعد شهر من الجواز سألوه ازاي؟ قال يانهار اسود على الحسد ياناس.

نكت مصرية قصيرة:

الزوجة المستفزة
الزوجة المستفزة

واحد بيقول لصاحبه هوانا لما ابوس اختك نبقى نسايب قاله لأ نبقى خالصين.

ندل واقف فى ميكروباص ضحك لبنت ضحكتله غمزلها غمزتله شاورلها تنزل نزلت قعد هو مكانها.

مرة واحد كسلان اتجوز واحدة كسلانة كسلوا يخلفوا.

عشر صعايدة بيتعلموا ربط الكرافتة 6 ماتوا و4 في حاله حرجه.

فيـه عـجـوز… مـاتـقـومش إلا بـإشتـراك

مره واحد اشترى لمبه مسمار دقها في الحيط

واحد بلدياتنا بيتخانق مع واحد فضربه على وشه فقاله ليه ما قفايا موجود

واحد بلدياتنا وقع من الدور العاشر. جاله صداع

واحدة بتلعب استغماية مع خطيبها قالت له لو لقتنى هتبوسنى لو ملقتنيش انا ورا الباااااب.

نكت تحشيش مصري:

محشش ماشى فى الشارع لقى عمود نور مكتوب عليه شقة للايجار قعد يخبط على العمود لغاية لما جاله مسطول تانى قال له انت بتعمل ايه هنا قال له اصلى لقيت مكتوب شقة للايجار قمت قعدت اخبط بس محدش رد علىّ قام التانى قال له غريبة مع ان الجماعة منورين النور فوق

اتنين محششين طينة طلبت معاهم ان اول واحد هيعدى من الشارع. يقطعوا رقبته ويلعبوا بيها كورة فلقوا واحد معدى من الشارع أتاريه محشش اكتر منهم المهم وقفوه وقالوا: له احنا طلبت معانا نطير رقبتك ونلعب بيها كورة راح مطلع سكينة وضربها فى دماغه وقالهم دا انا افسيها قبل ما تلعبوا بيها.

فيه واحد محشش دخل البيت متاخر فتحتله اخته الباب قام وضربها قالها ليه متاخره …

محشش بيسأل مسطول الساعه كام؟ قاله معرفش، قاله غريبه أنا عندي معرفش إلا خمسه

مره واحد محشش مروح بيته عمال يدخل فى المفتاح مش عارف فنزل الشارع لقى مراته فى البلكونه قالتله ايه يابو احمد ارميلك المفتاح قلها لا ارميلى الخرم

نكتة المحشش
نكتة المحشش

لهنا أعزائي المتابعين نكون قد وصلنا إلى ختام هذا الموضوع الرائع الذي كان تحت عنوان نكت مصرية قصيرة أجمل 50 نكتة مضحكة، قدمنا فقرات متنوعة ومختلفة قدمنا نكت كوميدية كثيرة، فافتتحنا موضوعنا بفقرة رائعة بعنوان نكت مصرية مضحكة، قدمنا في هذه الفقرة مجموعة كبيرة من النكت باللهجة المصرية الجميلة، فمعروف عن الشعب المصري حبه لمثل تلك الكوميديا، كما أرفقنا أيضاً فقرتين بعنوان نكت مصرية قصيرة ونكت تحشيش باللهجة المصرية، هدفنا من وراء هذه المقالة وغيرها من مقالات النكت هو رسم الضحكة والابتسامة على وجوه كل متابعينا الكرام.

الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق