نكت مضحكة

نكت عن البصل مضحكة جدا اجمد 15 نكتة تموت من الضحك

نكت عن البصل، ان سرد النكت يعتبر وسيلة فعالة جدا من وسائل الترفيه والمرح. حيث انها تبث السعادة والفرحة فى القلوب، ولا سيما اذا شاركت تلك النكت مع اصدقائك، او زملائك فى العمل او مع افراد عائلتك. فتلك النكت بمثابة الدواء الذى تتناوله لمعالجة الاكتئاب. ويمكنك ايضا ان تشارك تلك النكات المضحكة مع اصدقائك، ومتابعينك على الفيس بوك، او تويتر، لكى ترسم السعادة على وجوههم.

فاذا كنت تعانى من بعض متاعب اليوم او بعض الضغوطات الحياتية، يمكنك مشاركة اصدقائك فى تبادل النكت بينكم، حتى تتخلص من تلك المتاعب والمشاكل ولو لفترة وجيزة. لان النكات المضحكة لها تأثير قوى وفعال على الشخص فى التخلص من الحزن والكأبة.

لذا من خلال موقعنا (موقع احلم) سنعرض لحضراتكم باقة من اجمل النكت المصرية عن البصل، والتى ستجعلك تضحك جداا، فهيا بينا لنبدأ مع اجمل النكت المصرية المتعلقة بالبصل.

نكت عن البصل مضحكة
نكت عن البصل مضحكة

 

اجمل نكت مضحكة جدااا عن البصل 

فى بعض الاوقات نشعر بأننا فى حاجة الى الترفيه والضحك، لكى نفرج على انفسنا قليلا من متاعب الحياة، ونشعر بالسعادة والفرح. ولا سيما ان اجمل وسيلة من وسائل الترفية والتسلية هى قراءة او سرد النكات بين الاصدقاء. واليكم اصدقائى احلى النكات التى تجعلك تضحك ضحك هستيرى:

  •  مره في واحده بتقول لصاحبتها لو عايزه  تتمتعي ببشره ناعمه، ضعي البصل مع قليل من زيت الزيتون على نار هادئه، ثم قومي بتقطيع الطماطم والفلفل الاخضر واتعشي ونامي بسلام.
  • مره واحد حب يغازل زوجته فبيقول لها، اتبكين من تقطيع البصل من اجل ان تطعمينى يا حبيبتى، فنظرت اليه بكل حب وقالت له سيبك من الكلام الاهبل ده، وروح ناولني مرقه ماجى من الثلاجة.
  • وعلى راي المثل اللي بيقول مدام البصل ما ينفعش نعمل منه مربى، عمر قليل الاصل ابدا ابدا ما يتربى.
  • بيقول لك  مره في بصله راحت قعدت جنب موزه، فقامت الموزه بتقول لها ابعدي عني، انت ريحتك وحشه جدا،  فالموزه ردت عليها، وقالت لها انت تسكتي خالص، على الاقل انا ريحتي وحشه، لكن انت بيقلعوكي وبتسكتي يا منحرفة.
  • بيقول لك مره في اتنين عواجيز عمالين يتخانقوا مين فيهم هيركب جنب السواق، فالسواق قال لهم اللي هيقول لي نكته حلوه، او مثل حلو هو اللي هيقعد قدام، فالمهم العجوزه الاولى قالت له كل تومك وانسى همومك، والثانية قالت له كل بصل وانسى اللي حصل، فالسواق قال لهم خلاص وانتم الاثنين كلوا هواء واركبوا ورا.

اجمد نكت مضحكة رهيبة  عن البصل

عرف المصريون دائما بروح المرح والدعابة. وذلك يتمثل من خلال سردهم النكات بين بعضهم البعض،. فالنكات بالنسبة لهم من اجمل وسائل الترفية. ومن اجمد النكت المصرية التى تموت  جداا من الضحك ما يلى:

  • بيقول لك في مره واحد بخيل اتجوز واحده، فالمهم اول يوم اكلها بصل وعيش، وتاني يوم اكلها بصل وعيش،  وثالث يوم برضه اكلها بصل وعيش،  ورابع يوم جاب العيش فقط، فبتقول له ايه ده امال فين البصل قال لها انت يا عفريته انت اتعودتي على الحلويات.
  • مره واحده بتقول لصاحبتها اوعي تبقي زي الطماطم و كوني زي البصل، فاستغربت وقالت لها اشمعنى يعنى، قالت لها عشان لو كنت طماطم كله هيعصر فيكي، لكن لو انت بصل هتعمي كل اللي حواليكي.
  • مره واحد محشش بيسأل صاحبه ايه وجه الشبه بين البصله والمحفظة، قال له مش عارف، المحشش قال له الاثنين كل ما افتحهم اعيط.
  • مره واحد بيقول لابنه يا ابني يا حبيبي الستات دي عامله زي الفواكه، لازم تتجوز الفاكهه اللي انت تلاقي نفسك بتحبها، سواء موزه تفاحه برتقالة فراولايه زي ما انت عايز، فابنه قال له حاضر يا بابا، طيب وانت يا بابا اتجوزت انهي نوع من الفواكه، قال له لا يا حبيبي والله انا على زمني اتجوزت راس بصلة.
  • مره واحد بخيل بيجيب لزوجته كل يوم بصل على الغداء، فالمهم قال لها البصل ده مفيد جدا ده بيرفع المناعة،  قالت له والله يا حبيبي ولو حطينا معاه لحمه هيرفع المعنويات كمان.

قد يعجبك ايضا عبارات مضحكة عن الحب نكت مسلية و مواقف تجعلك تضحك بدون توقف

نكت مضحكة موت عن البصل

ان النكات تؤثر بشكل إيجابى على معظم الاشخاص، وخصوصا اذا كانوا يعانون من الحزن والكأبة، فهي تمنحهم السعادة والسرور، ومازال هناك العديد من النكات الجميلة المضحكة، ومنها الاتى:

  • بيقول لك مره واحد وزوجته اتخاصموا مع بعض بالليل، فالمهم نزل الصبح الشغل وبعد كده لما رجع البيت لقى زوجته بتبكي جدا جدا، ودموعها مغرقه خدها  فعانقها، وقال لها انا عارف انك ندمانه على اللي انت عملتيه امبارح بالليل، وانا سامحتك وانت اقرب الناس لقلبي، قالت له ولا ندمانه ولا حاجه انا كنت بقطع البصل بالسكينه.
  • مره واحده بتقول لجوزها حبيبي احنا عايزين بصل، قال لها والله ما يدخل البيت، البصل اللي يخلي مراتي تعيط ما دخلوش البيت ده ابدا.
  • بيقول لك مره في بصله سمعت ان الناس بيقولوا عليها دي ريحتها وحشه،  فراحت السوق واشترت عطر ورشت على نفسها.
  • بيقول لك مره في واحد محشش دخل مطعم، فبيقول لهم عندكم حلقات بصل، قالوا له طبعا يا فندم كل حاجه موجوده، قال لهم خلاص عايز الحلقه الاخيرة.
  • مره واحد بيحب واحده خدها عشان يشتري لها عطر ريحته جميلة، فالمهم بيقول للبياع لو سمحت من فضلك انا عايز عطر يكون برائحه انفاس حبيبتي الجميله، فالبياع قال له والله للاسف احنا ما عندناش عطر برائحة البصل ولا التوم.

قد يهمك ايضا نكت مضحكة 2023 تهلك من الضحك | نكت سعودية جديدة

وصلنا الى الختام اعزائى المتابعين والمتابعات، وقد قدمنا لحضراتكم موضوعنا عن نكت عن البصل مضحكة جدا اجمد 15 نكتة تموت من الضحك. نتمنى ان تنال اعجابكم. وانتظرونا فى تقديم المزيد من النكات. ادام الله عليكم اوقات السرور والسعادة. دمتم فى امان الله وحفظه.

ويمكنكم ايضا الاطلاع على نكت مضحكة 2023 تهلك من الضحك | نكت سعودية جديدة

 

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى