نكت

صور نكت للفيس وأجدد نكت مكتوبة لسنة 2020

صور نكت للفيس

هل تعلمون بأن علماء النفس ينصحون بتخصيص بعض الوقت يومياً ليقوم الإنسان بفعل أشياء مسلية أو قراءة أمور مضحكة، لأن الضحك يخرج الإنسان من حالة الكآبة والإحساس والشعور بالوحدة القاتلة، ومن أكثر الأمور التي تسبب الضحك هي النكات، فهناك دراسة في علم النفس تفيد بأن الشخص الذي لم يضحك على نكتة أو لم تهتز له رأسه بعدما ضحك منها أناس آخرون، فعليه أن يراجع طبيب نفسي لأن بعض خلاياه لابد وأن يكون قد أصابها التلف.

وحرصاً منا على صحة جمهورنا الكريم سنقدم لكم اليوم موضوع تحت عنوان صور نكت للفيس وأجدد نكت مكتوبة لسنة 2019، سنضع بين أيديكم في هذا الموضوع كم كبير وضخم من أجمل الصور المضحكة والنكت المكتوبة اللي تفطس من الضحك، على أمل أن تعجبكم هذه الباقة المنتقاة وأن تقوموا بمشاركتها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي حتى ترسموا الابتسامة على وجوههم.

صور نكت جديدة للفيس:

مصري بيسأل أمريكي
مصري بيسأل أمريكي
التعليم في مصر
التعليم في مصر
امسح واربح
امسح واربح
التطور في الصين
التطور في الصين
صور نكت للفيس
صور نكت للفيس
المحششين وسواق التاكسي
المحششين وسواق التاكسي
نكت تفطس من الضحك
نكت تفطس من الضحك
واحد سأل شيخ
واحد سأل شيخ

للمزيد يمكنك قراءة: أجمل نكت في العالم

نكت جديدة مكتوبة 2020:

واحد صعيدي سمع عن الموبايل قال لأبوه عايزك تشتريلي موبايل يابوي. أشتريلك بشرط. انك تركب اخواتك معاك.

مرة واحد عجوز بقول لمرته الختيارة: شو رأيك نرجع أيام زمان أيام الشباب؟ قالت العجوز: ماشي، روح استناني في المكان اللي تقابلنا فيه أول مرة.. راح العجوز وضل يستنى، ساعة.. ساعتين.. 3 ساعات.. 4 ساعات بعدين تعب ورجع على البيت، لقى الختيارة قاعدة وبتعيط، قالها مالك شو في؟ ليش ما اجيتي زي ما اتفقنا؟ ردت العجوز: بابا ما خلاني أطلع.

ليه الصعيدى لما بينام بيحط منبهين جانبه. علشان لما منبه يضرب التانى يحوش.

في واحد عايز ينتحر رمى نفسه قدام عربيه زعق عليه صاحب العربيه بتعمل كدا ليه رد عليه عايز انتحر قال طيب ماتطلع اي عماره وتنط قال ياسلاااام عايزني امووت.

بطيخة بتقول للخضار: ما تخلو البصل يجي هون ، ريحتو مش حلوة وبيطفش الناس سمع البصل هالكلام وزعل كتير وقال : تروح تشوف حالها هالبطيخة الصايعة أي حد بطبطب عليها بتروح معو ، يا بطيخة منحرفة .

فيه وحده غبية حبت تفرح جوزها ليلة زواجها قالت له: انا حامل.

واحدة عجوزة بتسبح في حمام السباحه، وكان في برق بالسما، فقالت: لا حول ولا قوة الا بالله! مفيش امان بدأوا الشباب يصوروا.

للمزيد يمكنك قراءة: نكت ظريفة 50 نكتة قصيرة

نكت مضحكة جداً:

بتحس انك هتلر
بتحس انك هتلر

مرة واحد سافر لأمريكا ولما رجع اصحابه سألوه :ايه ايه الي لفت نظرك هناك,فقال:انا شوفت العجب في امريكا تخيلو العيل الي عندو تلات سنين بيتكلم انجليزي

واحد بيقول لصاحبه: شايف الست اللى واقفة هناك دى؟بتضرب كل يوم جوزها بالجزمةقال له: وعرفت ازاي؟رد: أصلها مراتي

مرة اتنين متاخرين على المدرسة الاستاذ بيسال الاول انت ايه اللى اخرك قاله كانت فيه 5 جنية ضيعة منى و بدور عليها فمسك التانى و قاله وانت ايه اللى اخرك قال اصل انا اللى كنت دايس عليها

واحد بلدياتنا واقف بيقلع هدومه فى ميدان التحرير .ولما الناس سألوه بتعمل ايهقالهم اصل الكمسرى قالى عشان اروح شبرا لازم اغير فى التحرير

باكستاني تضارب مع مصري راحوو للشرطة قال المحقق للمصري وش اسمك قال : حسنين
قال الباكستاني : ايش فكر أنا خوووف سجل 2 خان.

بدو يلعبون مباره سجلوا هدف
عطاهم الحكم كلهم كروت صفر .. ليش ؟
ضآع آلوقت وهم :
خشمك خشمك

سألوا مصري : ليش الشعب المصري يحلف كتير؟
قال: طب والله العظيم دي إشاعة!!

مرة اتنين اغبية كانوا ماشيين طلع عليهم اسد راح واحد رمى عليه طوبة و قعد يجرى و بص وراه لقى زميله واقف ما بيجريش ليه ؟ قاله واجرى ليه هو انا اللى ضربته

صعيدي مات أبوه سألوه جماعته عن السبب قال : جلطه في المخ
قالوا : إنا لله وإنا إليه راجعون والمخ ده جالوه منين؟

عجوز شربت “بلاك” ركبت تكسي
قالت له : ودني الجنة جعل والديك في البديعة

للمزيد يمكنك قراءة: نكت مضحكة جدا جزائرية

أصلي معملتش الواجب
أصلي معملتش الواجب

الابتسامة يا سادة هي أجمل لغة في حياة الإنسان، بل إنها إضاءة طبيعية لوجهة وإشراقة منيرة لطريق صحته وسعادته، وشعور نفسي جميل ينبع من القلب بالسرور والطمأنينة والبهجة، وإلى هنا متابعينا نكون قد وصلنا لختام موضوع الليلة الذي تحدثنا ودار كلامنا فيه حول صور نكت للفيس وأجدد نكت مكتوبة لسنة 2019، جمعنا لكم أجمل الفقرات الكوميدية فقد بدأنا موضوعنا بفقرة قدمنا فيها مجموعة من صور النكت المميزة، وفي ثاني فقرة أرفقنا نكت جديدة مكتوبة 2020، وسردنا في آخر فقرة معنا مجموعة من النكت المضحكة جداً.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى