نكت مصرية

افضل نكت مصرية جريئة تفطس من الضحك

افضل نكت مصرية

النكات أو المزاح أو القفشات هي نوع من أنواع الأدب الشعبي ، وفيه يتم حكاية قصيرة قصيرة أو موقف ما ، وذلك بهدف واحد ألا وهو التأثير على المتلقي أو القارئ وجعله يبتسم ويضحك ، وهناك أنواع عدة من النكات ، منها النكات السياسية ، ومنها النكات الاقتصادية والنكات الاجتماعية ، وكل بلد مشهورة بنكات معينة ، ومن أشهر الشعوب المحبة للمرح والفكاهة بكل تأكيد هو الشعب المصري المعروف عنه خفة الظل ومرحه وحبه للمزاح حتى في أصعب الأوقات والأزمات.

وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الأعزاء متابعي موقع احلم موضوع يحمل عنوان افضل نكت مصرية جريئة تفطس من الضحك ، سوف نجمع لكم في هذا الموضوع كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أحلى النكات وأجمل القفشات وأروع البوستات والمنشورات الكوميدية التي بإمكانكم الانتقاء منها ومشاركته مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي.

نكت مصرية حلوة:

مرة تلاتة صعايده راحوا محطه القطار لقوا القطر ماشى اتنين منهم طلعوا يجروا ورا القطر والتالت واقف يضحك عليهم، الناس سألوه بتضحك ليه قالهم اصل انا اللى مسافر والاتنين التانين جايين يودعونى.

اتنين رخمين اوي اتحكم عليهم بالاعدام فسألو الاول نفسك في ايه قال نفسي اشوف امي، وبعدين سألو التاني نفسك في ايه قالهم نفسي متخلوهوش يشوف امه.

مرة واحد طويل اوى شرب لبن راح مات.. علشان اللبن انتهت صلاحيته عقبال ما وصل لبطنه.

خروف يسأل خروف: عدى عيدين ومحدش دبحك لييييييييه ؟
رد عليه وقاله: لأني مسجل بشهادة الميلاد باسم حماااااااار

إتنين ماشين فى الصحرا طلع عليهم اسد فواحد منهم رماه بطوبة وجرى بيبص وراه لقى صاحبة واقف بيقولة إنت مبتجريش لية قالو وانا مالى هو انا إللى ضربته

مرة واحد حب يشتري ساعة لقاها غالية اوى راح مشتري خمس دقائق.

للمزيد يمكنك قراءة : أجمل نكت مصرية 2020

نكت جديدة 2020:

واحد بلديتنا بيلبس تي شيرت عليه رسمة قطة عشان الفار ميلعبش في عبة.

واحد ركب اتوبيس شاف واحدة حلوة راح بصلها وهى بصتله ضحكلها ضحكتلوغمزلها غمزتلو راح مشاور لها على المحطة نزلت استماع راح قاعد مكانها.

تعريف يوم الفرح: هو اليوم اللي العريس بيشوف فيه كل صاحبات العروسة وبيقول لنفسة : والله شكلي استعجلت

واحد أحول قام بيذبح الخروف..وأول ماحط السكينة على رقبة الخروف قعد الخروف يضحك هاهاهاها….فساله الرجل بتضحك ليه ؟قال له الخروف السكينة مقلوبة

مرة واحد تاية بيسال واحد ماشي فى الشارع قدامه هو اقرب طريق للمستشفي ازاى راح قايله غمض عينك وعدى الشارع.

للمزيد يمكنك قراءة : أحلى نكت مصرية هتفرفشك

قفشات وبوستات مضحكة:

معزة ذكية غصبها أبوها تتجوز خروف مش عاجبها اتشرطت الزواج بعد عيد الآضحى

واحد صعيدى عنده ارق مبينمش واحد صاحبه قاله عد لحد 500 هتروح في النوم قاعد يعد النوم كبس  عليه قبل ال٥٠٠ راح غسل وشة وقعد يكمل.

صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 بدأ يعد ولما نعس راح غسل وشه وجا يكمل للـــ 500.

متجوزة واحد بتكرهه كل يوم الصبح تقف فى المرايا و تبص لنفسها و تقول : يستاهل

خروف راح لامه بسرعه — ماما ماما — قالت له مالك ياحبيبي قال لها حيدبحونى، قالت له بعيد الشر، قال لها لأ بعيد الاضحى

مره واحد راح يعزى فى واحد صحبه فهو ماشى فى الجنازه قابل بائع بطيخ فشترى واحده فالناس طول ماهيه ماشيه بتبوص للبطيخه وتقول كلنا لها راح رادد عليهم وقال محدش واخد منها حاجه.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مصرية جامدة عن المنايفة والصعايدة

نكت بالصور:

المصري والأمريكي
المصري والأمريكي
لو حد اتفلسف عليك
لو حد اتفلسف عليك
المحششين وسواق التاكسي
المحششين وسواق التاكسي

الضحكة التي تسببها النكتة تعود على الإنسان وعلى صحته بمنفعة كبيرة جداً ، لهذا ينصح بعض الأطباء بتخصيص بعض الوقت كل يوم في قراءة نكات مضحكة ، وإلى هنا متابعينا الكرام نكون قد وصلنا إلى ختام موضوع اليوم وقد تكلمنا ودار حديثنا فيه عن افضل نكت مصرية جريئة تفطس من الضحك ، وضعنا بين أيديكم باقة منتقاة من أحلى النكات باللهجة المصرية ، فقد بدأنا حديثنا بفقرة بعنوان نكت مصرية حلوة ، وفي ثاني فقرة أرفقنا لكم نكت جديدة 2020 ، وفي ثالث فقرة أوردنا لكم قفشات وبوستات مضحكة ، وختمنا كلامنا بفقرة نكت بالصور.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى