نكت محششيننكت مضحكة

10 نكت مضحكة للفيس عن المساطيل لا تفوتك

نكت مضحكة للفيس

إن النكات تعد سخرية التعبير عن موقف ما يدعو للابتسام والضحك عند سماعه أو قراءته ، إنها محاولة رائعة للخروج من تعب العمل والترفيه ولو لمدة قصير من الزمن ، فالكثير من البشر دائماً يعانون من حالة جمود مفروضة عليهم ، والنكتة تقال بغرض الهروب من سطوة وقوة القانون ، وقد كثرت الأقاويل حول مخترع النكتة ، ولكن ليس هذا هو المهم فأفضل النكات هي نكات المساطيل ، هذا النوع من النكت يعشقه العرب كثيراً ، وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الكرام متابعي موقع احلم مقال بعنوان نكت مضحكه للفيس عن المساطيل لا تفوتك ، سوف نجمع لكم في هذا المقال كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أقوى النكات الجديدة التي نأمل أن تعجبكم وتقوموا بمشاركتها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي ، وحتى لا نطيل عليكم تعالوا نستمتع معاً بقراءة هذه النكت.

نكت مضحكة للفيس بوك:

  1. واحد مسطول بيسأل واحدة انتي ليه لابسة نظارة هو نظرك ضعيف ؟!، ردت عليه قالت له لا عيوني وجعاني وحبيت ابروزها.
  2. عريس مسطول على الآخر في يوم فرحه..بعد المعازيم مامشيوا دخل البيت لقى العروسة قاعدة، قال والله انا كنت عارف في الهيصة دي هاينسوا حد!
  3. واحد مسطول شغال في مطعم أكل وفي زبون اتصل عليه وقال له عاوز اتنين كيلو سمك، رد عليه وقال له بقولك ايه يا باشا الدنيا ليل والوقت متأخر اقلي بيضتين دلوقتي لحد ما اجيلك الصبح.
  4. مسطول ماشى لقى واحدة ست بتتحرق قالها منورة يا حجة
  5. مسطول قابل واحد صاحبه متغاظ من امريكا، المسطول حب يهدي صاحبه، قاله شوف امريكا من غضب ربنا عليها خلاها هناك فى آخر الدنيا لكن مصر يادوبك ساعتين بالبيجو
  6. واحد مسطول راح يخطب واحده ابوها بيقول له أنا بنتى لازم تعيش في نفس المستوى اللي هى عايشة فيه، رد عليه وقال له ما انا جبت شنطة هدومي وجاي اعيش معاكم في نفس المستوي اهو.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مضحكة فيس بوك

نكت محششين روعة:

  1. اتنين مساطيل بيتفرجو علي نشرة الاخبار فالاول بيقول للتاني هيه النشره طولت اوي كده ليه، التاني قاللو اظاهر انها الحلقه الاخيره
  2. واحد غبي كان بيدق مسمار في الحيطه فوقع فقاله تعالى ما جاش، تعالى ما جاش، قام جاب شويه مسامير ورماهم عليه وقالهم…هاتووووووه
  3. مرة واحد شاف ابنه الصغير بيشرب سجاير في الشارع راح الواد جري وابوه بيجري وراه بالحزام ومش عارف يمسكه، راح ابوة قال امسك حرامي وقبل ما يوصل له كانت الناس قامت بالواجب وزيادة.
  4. مرة واحد بيروح بيته كل يوم سكران قام من النوم الصبح وقال لمراتة انتى يا ولية كل يوم تسيبى نور الحمام منور، مراته ردت عليه اتنيل انت اللي كل يوم بتخش الثلاجة
  5. واحدة بتقول لجوزها المسطول هو انا كل ما افتش وراك الاقيك بتخوني، قال لها خلاص ما تفتيش تاني ورايا بسيطة خالص اهي.
  6. واحد محشش كان حيخبط واحدة بالعربية . قالتله انت ماشفتنيش . قالها أيوه شفتك بس مش فاكر فين؟؟

نكت قصيرة:

  1. أبيك تتزوجين واحد احسن مني ! ^ من كتاب الهروب التكتيكي للرجل المكسيكي
  2. دجاجة معلقة سلسلة فيها صورة بيضة تقول انها صورتها وهى صغيرة.
  3. مرة اتنين راحو يحلقو واحد حلق والتانى غويشة .
  4. واحد انكسر حوضه ركبوله مغسلة
  5. تناول كوب ماء مع معلقة من #الأسمنت يوميا ،، يساعدك في #بناء مستقبلك
  6. فيه حوطيه من كثر ما تحب الجوالات جابت بنت سمتها شريحة.
  7. واحد اشترى عطر جورج قرداحي رش منه رشة طلع له سؤال

للمزيد يمكنك قراءة : نكت سعودية قصيرة

نكت بالصور:

محشش قاعد في الفصل
محشش قاعد في الفصل
نكت محششين
نكت محششين
زوج محشش
زوج محشش

للمزيد يمكنك قراءة : نكت محششين ومساطيل

من المعروف أن خفة الدم تعد من أكثر الأمور التي يتميز بها الأشخاص المحششين بصورة كبيرة جداً ، وعلى نطاق واسع ، فالمحشش أسلوبه غير طبيعي لأنه لا يكون في وعيه ويصدر عنه مواقف وكلمات تجعل الحاضرين يضحكون كثيراً ، وإلى هنا متابعينا نكون قد وصلنا إلى ختام مقال الليلة وقد تكلمنا ودار حديثنا فيه حول نكت مضحكه للفيس عن المساطيل لا تفوتك ، وضعنا بين أيديكم باقة مختارة من أجدد وأحلى النكات الرائعة ، فقد بدأنا حديثنا بفقرة بعنوان نكت مضحكة للفيس بوك ، وفي ثاني فقرة قدمنا لكم نكت محششين روعة ، وفي ثالث فقرة نكت قصيرة ، وختمنا كلامنا بفقرة بعنوان نكت بالصور.

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى