نكت

نكت عن البطيخ والخضار اجمد 15 نكتة تموت من الضحك بهستريا

نكت عن البطيخ والخضار، ان النكت لها تأثير قوى وايجابى على الاشخاص، وخصوصا الاشخاص الذين يشعرون بالحزن والكأبة. فتلك النكات اشبه بالمخدر، الذى يعزلك عن متاعب ومشاكل الحياة اليومية.

فالنكات لها دور جلى فى رسم الضحكات، والابتسامات على وجوه مستمعيها وقائليها، وبالاخص اذا كانت تلك النكت متبادلة بين الاصحاب، او الزملاء، او افراد العائلة. فهى وسيلة من وسائل الدعابة والمرح بين الناس وخصوصا المصريين. ولا شك انك تستطيع مشاركة تلك النكت على مدى أوسع، من خلال سردها على وسائل التواصل الاجتماعى كالفيس بوك، او تويتر، لرسم البسمة على شفاه الناس.

وكذلك ايضا تتيح لك النكات الانعزال عن ضغوطات ومتاعب الحياة، وبالاخص عند مشاركتها مع غيرك من الاحباب والمقربين، فسوف يكون تأثير فعال حقا، وسوف تساعدك على الخروج من حالة الكأبة التى قد تحل بك فى بعض الاوقات.

لذا من خلال موقعنا (موقع احلم) سنعرض لحضراتكم تشكيلة من اجمل النكات المصرية الجميلة عن البطيخ والخضروات، وبالتأكيد سوف تنال اعجابكم، لما تمتاز به من ضحك هستيرى، فلنبدأ اعزائى مع احلى النكت المصرية عن البطيخ والخضروات.

نكت عن البطيخ والخضار
نكت عن البطيخ والخضار

اجمل نكت مضحكة جدااا عن البطيخ والخضار

جميعنا يمر علينا اوقات نحتاج فيها للترفية والمتعة والمرح. ويكون أمامنا خيارات عدة، ولكن بالتأكيد ليس هناك اجمل من تبادل النكات المضحكة بين الاصدقاء والاحباب. فالنكات وسيلة جيدة جدا للترفيه والتسلية. واليكم الطف النكت عن البطيخ والخضار التى تجعلك تموت من الضحك:

  • واحده قالت لزوجها روح السوق، وهات لنا بطيخه حمراء كبيره حلوه كده، فلما رجع ومعهوش حاجه، قالت له امال ما جبتش البطيخه ليه، قال لها اصل انا ما لقيتش بطيخ احمر، ما لقيتش غير اخضر بس.
  • مره واحد راح يعزى فى صاحبه، وهو ماشي لقى واحد بيبع بطيخ، فاشتري منه بطيخه، المهم الناس كلها عماله تبص على البطيخة اللي هو شاريها، وتقول كلنا لها كلنا لها، ام هو قال لهم والله ما في ولا واحد منكم هياخذ منها حاجه.
  • واحد كان متجوز واحده فمن كتر حبها له كانت بتنقي البذر من البطيخ قبل ما تديه له عشان ياكله، المهم الراجل ده راح اتجوز زوجه ثانيه، فكانت بتدي له البطيخ وفيه البذر، فمسك البطيخ وعينه دمعت، وقال الله لا يسامح زوجتي الاولى كانت حرماني من البذر ده.
  • مره اثنين محششين قاعدين بياكلوا بطيخ مع بعض، فالمهم واحد فيهم بيقول له دوق البطيخه دي، قال له اكيد هتطلع قرعة زي حبيبتك.
  • واحد محشش راح يشتري فاصوليا من بياع الخضار، فبيقول له عندك فاصوليا خضراء، قال له لا ،قال له طب عندك الوان ايه.

اجمد نكت مضحكة رهيبة عن البطيخ والخضار

يعرف المصريون دائما بروحهم المرحة والتى تميل الى الفكاهة والدعابة، وذلك ظاهر جدا من خلال النكت التى يتبادلونها فيما بينهم. فالنكات بالنسبة لهم هى واحدة من وسائل الترفيه والمرح التى تغمرهم بالسعادة. ومن اجمد النكت المصرية المضحكة جداا عن البطيخ والخضار ما يلى:

  • مره البطيخه بتقول للخضروات يا جماعه خلوا البصل ده يبعد عننا شويه عشان رحت وحشه جدا، فرد عليها البصل وقال لها، انت بتتكلمي عني روحي شوفي نفسك يا اللى اي حد بيطبطب عليك بتمشي معاه على طول يا منحرفه.
  • بيقول لك مره استاذ مدرسه راح يشتري خضار من سوق الخضار، فلقى واحد من تلاميذه قاعد جنب ابوه في سوق الخضار، فراح يشتري منه، وقال له يا ريت بقى تعمل لي خصم  على الخضروات، علشان انا اللي كنت بدرس لابنك في المدرسه، قال له يعني انت شايفه اتخرج طيار ولا مهندس، ما هو قاعد جنبي اهو بيبيع خضار، من ورا تدريسك الزفت ده.
  • بيقول لك مره سوبر ماركت في ايطاليا، كتب عباره على البطيخ بالايطالي، مكتوب فيها ارجوك لا تطرك على البطيخه لانها لن تجيبك.
  • بيقول لك مره بياع بيبيع باذنجان،  في اليوم ده ما استفتحش خالص، فالمهم جات واحده مايعة بتساله، بتقول له ايه ده هو ده باذنجان، قال لها لا ده موز بس لابس اسود عشان ابوه استشهد فى الموصل.
  • مره مدرس بيسال الطالب بتاعه، بيقول له ايه الدليل ان الجزر بيقوي النظر، قال له عمرك في حياتك شفت ارنب لابس نظاره.

قد يعجبك ايضا عبارات مضحكة عن الحب نكت مسلية و مواقف تجعلك تضحك بدون توقف

نكت مضحكة موت عن البطيخ والخضار

 النكات لها تأثير إيجابى على نفسية الاشخاص، فهى بمثابة الدواء لداء الكأبة والحزن. حيث انها تبعث السعادة والسرور فى نفوسهم. ولازال هناك العديد من النكات المضحكة عن الخضار والبطيخ، ومنها الاتى:

  • الشخص الذي يضع اسمه على الفيس بوك اسير الغرام اسير الحب اسير الشوق، بقول لك ايه ما عندكش اسير ليمون.
  • بيقول لك مره كيس بطاطس زعلان، فصاحبه بيقول له مالك، قال له شيبسي فى حالى، قال له ليز، قال له  ابويا كرانشي من البيت، فصاحبه قال له يا عم قلبظ دماغك.
  • واحده اتجوز واحده طبخت له اول يوم ملوخيه، وثاني يوم طبخت له سبانخ، ثالث يوم طبخت له ورق عنب، المهم كل الطبخات كانت عباره عن ورق شجر، فرابع يوم قال لها انا رايح ارعى واكل الورق بنفسي.
  • بيقول لك مره في واحد متجوز واحده بخيله قوي، فالمهم كانت جايبه شويه جزر وطماطم وخيار عشان تعمل طبق سلطه، المهم فى شحات خبط عليهم، فزوجها اخذ خياره عشان يديها للشحات، فقالت له ايه ده انت هتديله خياره، فقال لها عليا الطلاق لاديله خيارتين ،قالت له ايه ده انت هتديله خيارتين، قال لها عليا الطلاق لاديله تلاتة، فسكتت عشان ميدلوش اكتر من كده، فخرج للشحات يديله الخياره فبيقوله مفيش معاهم حتة جبنة، فقال له عليا الطلاق ما انت واخدهم.

قد يهمك ايضا نكت مضحكة 2023 تهلك من الضحك | نكت سعودية جديدة

وصلنا الى الختام اعزائى الزائرين والزائرات، وقد قدمنا لحضراتكم موضوعنا عن نكت عن البطيخ والخضار اجمد 15 نكتة تموت من الضحك بهستريا. نتمنى ان تنال اعجابكم. وانتظرونا فى تقديم المزيد من النكت. ادام الله عليكم اوقات المرح والسعادة والفرح. دمتم فى امان الله وحفظه.

ويمكنكم ايضا الاطلاع على نكت مضحكة 2023 تهلك من الضحك | نكت سعودية جديدة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى