نكت مضحكة

احدث النكات المضحكة اجمد 15 نكتة تموت من الضحك بهستريا

احدث النكات المضحكة، تلعب النكت دور رائع فى رسم البسمة على وجوه الناس، والاجمل من ذلك عندما تشارك تلك الضحات مع زملائك فى العمل او مع اصدقائك او مع افراد عائلتك، مما يزيد من التواصل الاجتماعى بينكم، وتنعمون بوقت رائع لا مثيل له. ويمكنك ايضا مشاركة تلك النكات المضحكة جدا على الفيس بوك او تويتر لرسم البهجة والسعادة على وجوه القراء.

كما ان النكت تساعدك على التخلص من متاعب اليوم ولو لفترة وجيزة، وخصوصا عندما تشاركها مع غيرك، فسوف يكون تأثيرها اقوى بكثير، وتساعدك ايضا على الخروج من حالة الحزن والكأبة التى قد تصيبك فى بعض الاحيان.

لذا من خلال موقعنا (موقع احلم) سنعرض لحضراتكم باقة من اجمل النكت المصرية التى ستصيبك بضحك هيستيرى من شدة جمالها، فهيا بينا لنبدأ مع احلى النكت المصرية.

احدث النكت المضحكة
احدث النكت المضحكة

احدث نكت مضحكة جدااا

نحتاج دائما الى وقت للترفيه عن انفسنا، لنبتعد قليلا عن متاعب ومشاكل الحياة، وتلعب النكت دور هاما فى تلك النقطة، حيث انها تخرج الشخص من جو الحزن والكأبة. واليكم اجمل النكات التى تجعلك تموت من الضحك:

  •  بيقول لك كان في مره حرامي راح يسرق شقه، فالمهم وهو خارج بعد ما سرق شافوا الولد الصغير، قال له هتسرق شنطتي وكتبي معاك ولا اصرخ واصحيلك الناس.
  • بيقول لك كان في مره ولد كسول جدا جدا وما بيحبش ان هو يشتغل، المهم فوالدته حبت تخليه يشتغل شويه عشان يبقى نشيط شويه، فوديته ورشه عشان يتعلم الصنعه يعني، المهم المعلم كل يبص عليه يلاقيه قاعد ما بيعملش اي حاجه، فقال بعدين في الولد الكسول اللي ما بيشتغلش ده هو جاي يقبض من غير ما يشتغل، فنادى عليه قال له انت يا ابني قوم غير اللمبه اللي اتحرقت دي، قال له طب هاتلى كرسي، المعلم قال له مفيش كراسي هنا، قال له طيب شيلني عشان اقدر اغير اللمبة، المهم المعلم شالوا عشان يغير اللمبه المحروقه، فالمعلم منتظر عشان الولد يغير اللمبه، الولد برده واقف ما بيتحركش، فالمعلم قال له مغيرتش اللمبة ليه، فالولد قال له عشان لقيت اللمبه عشان لقيت اللمبة قلاوظ وانت ما بتلفش.
  • بيقول لك سالوا مره واحد محشش مين اهم يا ترى الشمس ولا القمر؟ قال لهم طبعا القمر لان هو بيطلع لنا بالليل بينور لنا الدنيا لان الدنيا بتبقى ضلمه، انما الشمس دي بتيجي بالنهار والدنيا اصلا بتبقى نور.
  • بيقول لك مره في واحد محشش لقى قطه في الشارع، فالمهم خدها البيت لمراته، فبيقول لها شايفه القرد، قامت مراته ردت عليه، قالت له دي قطه يا اهبل، قال لها هو حد كلمك انا بكلم القطه.
  • بيقول لك مره بيسالوا واحد محشش تفتكر الجمعه ممكن يوافق اخر الشهر؟ فقال لهم والله احنا لو فضلنا نضغط عليه ان شاء الله ممكن يوافق.

اجمد نكت مضحكة رهيبة

المصريون معروفون بروح المرح والدعابة، وذلك يتضح فى النكت التى يتبادلونها بينهم، فالنكت تعتبر من اكثر الاشياء مرحا وتسلية، فهى تشعرهم بالفرح والسعادة. ومن اجمد النكت المصرية المضحكة جداا ما يلى:

  • بيقول لك كان في مره واحد ومراته متخانقين مع بعض ومش بيتكلموا مع بعض، فالمهم كتب في ورقه لو سمحتي صحيني بكره ان شاء الله الساعه 6:30، المهم صح الصبح  الساعه 11:00، بيبص في الورقه لقاها كاتبه له اصحى الساعه 6:30.
  • بيقول لك مره في محشش قبل ما يموت قال لهم انا هطلب منكم طلب، انا عاوزكم تتبرعوا بكل اعضائي، بس اوعوا تتبرعوا بمخي، فقالوا له طيب و اشمعنا المخ يعني لا، قال لهم معلش عشان الذاكره عندي فيها شويه صور عائليه.
  • كان في مره ديك ودجاجه بيتخانقوا مع بعض،  فالديك بيقول للدجاجه يلا يا ضعيفه، يا  اللي الناس بياخدوا البيض بتاعك وانت قاعدة ساكتة، قالت له والله على الاقل احسن من اللي بياذن ولا بيركعها.
  • بيقول لك مره في واحد محشش بيسال صحابه ايه الفرق بين الاسبوع وبين الصحراء؟ قالوا له ايه ده سؤال صعب جدا، احنا مش عارفين الاجابه، قال لهم ولا صعب ولا حاجه، الصحراء ما فيهاش حد، لكن الاسبوع في حد هههه.
  • بيقول لك في مره واحد محشش رمى تليفون البلكونه، فلما نزل يجيبوا لقاه اتكسر، قال ايه ده غريبه مع اني كنت ضابط التليفون على وضع الطيران.

قد يعجبك ايضا عبارات مضحكة عن الحب نكت مسلية و مواقف تجعلك تضحك بدون توقف

نكت مضحكة موت 

النكت لها تأثير كبير على غالبية الاشخاص، فهى تمنحهم السعادة والفرح الذى يدخل لقلوبهم فيمحى الحزن والتعاسة، ومازال هناك الكثير من النكات المضحكة، ومنها الاتى:

  • بيقول لك كان في مره واحد معجب بجارته جدا، فزوجها توفى فالمهم راح خبط عليها الباب عشان يعني يعمل حجه عشان يشوفها، فلما فتحت له شافها من غير مكياج، فأرتبك جدا و مكنش عارف يعمل ايه، فقال لها ايه اخبار المرحوم.
  • بيقول لك كان في مره واحده سايق العربيه ومشغله الجي بي اس، فبيقول لها من فضلك انحرفي قليلا  فقلعت الطرحه.
  •  مره واحده بتسال خطيبها انت هتفضل تحبني كده حتى بعد ما نتجوز، قال لها طبعا يا حبيبتي اذا كان جوزك مش هيمانع.
  •  مره واحد غبي كان ماسك القنبله بيلعب بيها وعمال يحذفها لمين وشمال، فصاحبه بيقول له خلي بالك لتنفجر فيك، قال له ما تخافش لو انفجرت معايا واحده ثانيه.
  •  مره سالوا واحد ايه اسوء شعور ممكن يمر عليك، قال له لما تبقى متخانق مع زوجتك قبل العشاء، بتبقى عايز تاكل بس خايف الزعل يبوظ.

قد يهمك ايضا نكت مضحكة 2023 تهلك من الضحك | نكت سعودية جديدة

وصلنا الى الختام اعزائى المتابعين والمتابعات، وقد قدمنا لحضراتكم موضوعنا عن احدث النكات المضحكة اجمل 15 نكتة مضحكة تجنن، نتمنى ان تنال اعجابكم وانتظرونا فى تقديم المزيد من النكات، ادام الله عليكم اوقات المرح والسعادة. دمتم فى امان الله وحفظه.

ويمكنكم ايضا الاطلاع على نكت مضحكة 2023 تهلك من الضحك | نكت سعودية جديدة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى