نكت مصريةنكت مضحكة

نكت مكتوبة مضحكة جدا مصرية قديمة وقصيرة

نكت مكتوبة مضحكة جدا مصرية

تعالوا قبل أن نبدأ موضوع اليوم نسلط الضوء أولاً على الابتسامة والضحك ، فالضحك يا سادة هي أجمل لغة في الحياة ، إنها تضيء وجه الإنسان ، إنها إشراقة منيرة لطريق صحته وسعادته ، وهي الإحساس النفسي العميق الذي ينبع من قلب الشخص بالطمأنينة والبهجة والسرور ، إنها ظاهرة حضارية وإصلاح لمزاج الشخص والتوازن بين عناصر جسمه ، إن الضحك يعد خير علاج لعقل الشخص الباطن ولقلبه الشادن بالخير والمحبة ، ويقول بعض خبراء النفس في هذا الأمر أن الإنسان لو لم يضحك على نكتة أو لم تهتز رأسه لها بعد أن ضحك منها أشخاص آخرون ، فعليه أن يراجع طبيبه على الفور لأن من المؤكد أنه يعاني من مشاكل ، وفي هذا اليوم وحرصاً منا على صحة متابعينا يسعدنا أن نقدم لكم اليوم مقال بعنوان نكت مكتوبة مضحكة جدا مصرية قديمة وقصيرة.

نكت مكتوبة مضحكة:

  1. واحد ومراته أتخانقوا فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة محتاج أصحي الساعة 6:30 لآن عندي شغل، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعة 6:30 أصحى.
  2. مره واحد اتحكم عليه بالاعدام فسأله عشماوى نفسك فى ايه قبل ما تموت فقعد يرفس ففكوه قالوه يا جزمه كنت هتخنق.
  3. ازاي نحط فيل جوة الكباية بسيطة نجيب ورقة ونحطها على الكوباية وتوقف الفيل على الورقة وبشويش نشيل الورقة هيقع الفيل في الكوباية.
  4. واحد بلديتنا راح امريكا لقى كل الشباب لابسين تشيرت مكتوب علية سفن اب كوكاكولا – بيبسي .. راح كتب على الجلابية عصير قصب.
  5. واحد صعيدى عنده ارق مبينمش واحد صاحبه قاله عد لحد 500 هتروح في النوم قاعد يعد النوم كبس عليه قبل ال٥٠٠ راح غسل وشة وقعد يكمل.
  6. مرة اتنين مساطيل راكبين عربية فواحد بيقول للتانى حاسب في شجرة مردش عليه راح مزعق مردش عليه راح مصرخ فيه يا عم حاسب قدامك شجرة مردش راحوا خبطتين في العربية قالوا يا عم شغال اقولك فى شجرة قدامك وانت ولا هنا قالوا يا عم ما إنت إلى سايق.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مضحكة

نكت باللهجة المصرية:

  1. حرامي دخل يسرق بيت لما جه يطلع شافه الولد الصغير، قاله تسرق كتبي وشنطي معاك ولاّ اصرّخ وأصحي الناس.
  2. واحد وهو بيموت مسك ايد مراته وبصلها بصى كلها حنية وقالها طول عمرك واقفة معايا لما اترفدت ولما فلست ودلوقتى وانا بموت بردو جمبي مش عارف ليه حاسس انك نحس يا ولية.
  3. صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 بدأ يعد ولما نعس راح غسل وشه وجا يكمل للـــ 500.
  4. مدرس دخل الفصل قال للتلاميذ في امتحان املاء دلوقتى يلا اكتبوا ورايا ذهب حسام إلى بلطيم يوم الاربعاء في واحد من التلميذ قاله الهمزة على الألف ولا على السطر قاله خلاص خليها الخميس.
  5. مره واحد راح يعزى فى واحد صحبه فهو ماشى فى الجنازه قابل بائع بطيخ فشترى واحده فالناس طول ماهيه ماشيه بتبوص للبطيخه وتقول كلنا لها راح رادد عليهم وقال محدش واخد منها حاجه.
  6. مرة واحد تاية بيسال واحد ماشي فى الشارع قدامه هو اقرب طريق للمستشفي ازاى راح قايله غمض عينك وعدى الشارع.

نكت قصيرة:

  1. واحد بلديتنا بيلبس تي شيرت عليه رسمة قطة عشان الفار ميلعبش في عبة.
  2. مرة واحد بتاع سمك ابنه مات فماشى فى الجنازة يقول: كان صاحي وبيلعب.
  3. مرة واحد حب يشتري ساعة لقاها غالية اوى راح مشتري خمس دقائق.
  4. عجوزة خيروها بين الحج والجواز. وطت راسها مكسوفة. وقالت: هى مكة هاتطير.
  5. مصر ي لقى بتاع الأنابيب بيخبط على الأنابيب راح قايله افتحلي واحدة ساقعة يا بنى.

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مصرية جامدة

نكت بالصور:

أمي وهي بتزعقلي
أمي وهي بتزعقلي
نكت مضحكة
نكت مضحكة
المصري والأمريكي
المصري والأمريكي

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مصرية قديمة

إن الضحك له فوائد عديدة جداً ومن أكثر مسببات الضحك اليوم هي النكات ، وإلى هنا متابعينا الكرام متابعي موقع احلم نكون قد وصلنا إلى ختام مقال الليلة الذي تكلمنا ودار حديثنا فيه عن نكت مكتوبة مضحكة جدا مصرية قديمة وقصيرة ، جمعنا لكم كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أقوى النكات باللهجة المصرية ، فقد أرفقنا لكم أربعة فقرات مؤثرة لدرجة كبيرة ، وضعنا في أول فقرة نكت مكتوبة مضحكة ، وفي ثاني فقرة أوردنا لكم نكت باللهجة المصرية ، وفي ثالث فقرة نكت قصيرة ، وختمنا كلامنا بفقرة بعنوان نكت بالصور.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى