نكتنكت مضحكة

نكت طريفة ومضحكة جدا لا تفوتكم

نكت طريفة ومضحكة

النكتة هي عبارة عن جملة تؤثر على نفسيات الأشخاص وتجعلهم ينبسطون ويضحكون من قلوبهم رغم معاناتهم وحزنهم، ويكون هدف النكة قائم على تحرير النفس من همومها وخلق الألفة والحميمة بين الناس، ومن أجل التسلية والمتعة وتضيع الوقت، وتوجد منها أنواع عديدة مثل “نكت المحششين، ونكت متزوجين، ونكت طلاب، ونكت تعبر عن الشعوب، ونكت طلاب، ونكت أغبياء وغيرها”، ولتعرف على النكت الطريفة نقدم لكم عبر موقع احلم موضوع ” نكت طريفة ومضحكة جدا لا تفوتكم” الذي يضم مجموعة من الفقرات التي تحتوي على مجموعة من النكت الطريفة المضحكة فهيا بنا نتعرف عليها.

نكت طلبة ومحششين:

  • الأستاذ بيسأل الطالب عبود……….عبود: شنو تتمنى إذا كبرت؟………..قال: أتمنى أصير ملياردير……….ويصير عندي أحسن مرة ودلعها…………..واشتري لها أحسن سيارة…………وطيارة خاصة عشان نسافر العالم كله……………واعطيها دفتر الشيكات تشتري الي تبي…………وأشتري لها قصر………..الأستاذ ما قدر يرد…………….التفت يسأل الطالب التاني : حمود……….وأنت شنو تتمنى يا حمود؟…………قال: أتمنى أصير مرت عبود…………..ههههههههههههه.
  • سألوا محشش مين أطيب الناس؟………..قال: صالح………..لأنه كريم ويسقي كل الناس مياه………….سألوه مين صالح؟………..قالهم: ماعرفش بس دايما بقرأ مياه صالحة للشرب.
  • واحد راكب الأتوبيس…………فعدى الكمسرى قاله تذاكر…………قاله مش معايا فلوس……….الكمسري ضربه على قفاه …………وقله خلاص مش مهم…………فقاله: طيب اضربني أفه تاني…………..الكمسري ضربه……….راح نادى على صاحبه………….وقاله حسنين ما تدفعش خلاص دفعتلك.
  • محشش قاعد في الفصل كل شويه يضحك………….وفي الأخر ضحك ضحكة كبيرة جدا………….الأستاذ قاله: مالك يابني…………..بتضحك على أيه؟ أنت أتجننت؟…………..قال له أصلي عمال أقول لنفسي نكت………..بس الأخيرة دي جامدة جدا…………أول مرة أسمعها.
  • محشش فك باب بيتهم وماشي بيه……………واحد ماشي في الشارع…………..قاله أنت شايل الباب كده ليه………….قاله: موديه لنجار يصلحه……………….الراجل قال: طب مش خايف حد يدخل البيت ويسرقه………..المحشش مات على روحه من الضحك…………وقاله: يا حمار حيدخل إزاي والباب معايا.

نكت اطفال مضحكة جدا ومتنوعة لا تفوتكم.

نكت مضحكة جدا:

  • ما تبقاش طفل مصري………..لو ماكنتش بترمي شنط اصحابك من الشباك………….ولما يجي حد يرمي شنطنك ………..تقوله دي فيها كتاب دين.
  • طالب: يارب ما تضيعش تعبي…………..ويجي الإمتحان من البرشام ………..إلى اسهرت أعمله طول الليل.
  • من طلب العلا سهر الليالي…………..وسحب البطانية وقال أنا مالي………….خذ الصفر ولا تبالي……..فإن الصفر من شيم الرجالي…………دخلت الإمتحان بلا تحضير………….فوجدت السؤال الأول عسير…………والثاني بلا تفسير…………..والثالث كاد عقلي أن يطير………..اللهم قرب ورقة زميلي مني……….وأبعد أعين المراقبين عني.
  • واحده أمريكية وواحدة فرنسية وواحدة مصرية………….بيجربوا صدى الصوت……………الأمريكية قالت: هالووو…………صدى الصوت قال: هالووو………..الفرنسية قالت: بونجووور……….صدى الصوت قال: بونجوووور……….المصرية قالت:هيهيهيهيهيهي………..صدى الصوت قال: حبيبي يا أبو أشرف.
  • رائحة الطعام في رمضان برعاية……….أنفي يتمتع وقلبي يتقطع.
  • مرة واحد كان بيقول نكت كتير على الصعايدة…………فحب يتوب الناس نصحته أنه يطلع يحج………….ويدع ربنا أنه ما يقلش نكت على الصعايده تاني……………فراح الحج وهو بيدعي لقي واحد صعيدي………….في قلب الحرم بيسأل واحد القبلة منين………فقال يارب هما اللي بيستفزوني.
  • زوجة بتسأل زوجها……..هل أنا إمرأة صالحة…………الزوج: في خيارات.

جديد نكت مغربية هتموت من الضحك.

باقة نكت متنوعة :

  • واحد اتخطف……..عرف يتصل باهله من ورى العصابة…………بيقول لأبوه: الحقني يا بابا أنا في خطر………….أبوه قال له: خطر ولا اليمن………أمه قاعده جمب أبوه سمعته قالت له: يمن جهينة ولا يمن رايب………….الواد قفل الخط في وشهم………….وخرج للعصابه وقال لهم: أقتل ياعم منك له دي عيلة هبلة………..رئيس العصابه قال له: هبله كامل………..الواد انتحر.
  • مرة واحد محشش كان عند الجزار……….القطة قالت: مياوووووووووو……….قال المحشش للجزار: حطلها كيلو كبده………راح حطلها……..بعد ما أكلته……….القطة كمان مرة: مياوووووو………المحشش قال للجزار: حطلها كيلو لحمه………راح حطلها…………طلع المحشش من الجزارة……….نادى عليه الجزار قاله: فين حق الكبده واللحمة………….المحشش قاله: وأنا مال أهلي أنا كنت بترجملك.
  • أرجو تمديد الأجازة فلما قراها القائد ………..رد عليه برسالة………..من القايد إلى عايد …….لا يمكن تجديد الأجازة………..اضرب المواقع الخلفية ………..وارجع فورا إلى السرية.
  • اللي عامل الأكونت بتاعه باسم……….أسير الصمت………..أسير الحب………..أسير الغرام…………مالقيش عندك أسير قصب.
  • غبي بيسأل أبوه……….بابا هو ينفع أتجوز ستي؟…………….أبوه قاله: ياحمار يا متخلف عايز تتجوز أمي؟……………رد عليه: طب ما انت متجوز امي وانا مزعلتش.
    نكت مضحكة
    نكت مضحكة
    نكتة مضحكة
    نكتة مضحكة
    نكت مجتمع
    نكت مجتمع
    نكت تموت من الضحك
    نكت تموت من الضحك

     

نكت اطفال مضحكة جدا ومتنوعة لا تفوتكم.

إلى هنا نكون قد وصلنا إلى ختام موضوع ” نكت طريفة ومضحكة جدا لا تفوتكم” الذي قدمناه لكم عبر موقع احلم ويضم مجموعة من الفقرات المتنوعة التي تحتوي على مجموعة من النكت الطريفة المضحكة جدا عن الأشخاص والشعوب مثل فقرات ” باقة نكت متنوعة، نكت مضحكة جدا، نكت طلبة ومحششين” نتمنى أن تكونوا استمتعتوا بقراءة النكت التي قدمناها لكم ……نترككم في رعاية الله وأمنه……..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى