نكت مصريةنكت مضحكة

نكت جديدة مصرية تموت من الضحك وقفشات جامدة أوي

نكت جديدة مصرية تموت من الضحك

لا يختلف اثنان على أن الابتسامة هي أجمل لغة في الحياة ، فليس هناك أروع من الابتسامة التي تلاعب الشفاهة ، وتلامس القلوب ، وتنفطر الأرواح فرحاً لها ، تلك الابتسامة أو الضحكة بإمكانها أن تزيل من الأحزان والمتاعب ما تزيل ، وتنور دروباً كنا نظنها قد أغلقت ، وتفتح لنا أفاقاً جديدة ، وربما لا تعني الابتسامة الكثير بالنسبة لمن أغفل تأثيرها النفسي والوجداني ، فربما يمر علينا أوقات مليئة بالمنغصات والمشاكل والمشاحنات فتأتي النكتة لترسم ابتسامة على وجهنا تمحي بها كل الأحزان التي واجهناها.

وفي هذا اليوم يسعدنا أن نقدم لكم متابعينا الكرام متابعي موقع احلم موضوع يحمل عنوان نكت جديدة مصرية تموت من الضحك وقفشات جامدة أوي ، سوف نجمع لكم في هذا الموضوع كم كبير جداً ومجموعة ضخمة من أجدد النكت المضحكة باللهجة المصرية الجميلة.

نكت مصرية تموت ضحك:

  1. واحد مسطول راكب طيارة. خبط علي كتف المضيفة و سألها الحمام فين؟ قالتله الناحية التانية.راح عالكتف التاني و سألها الحمام فين ؟!!!! .
  2. ﻣﺮة ﻓﺎر ﺳﻜﺮان ﻋﻠﻰ اﻻﺧﺮ ﺷﺎﻓﺔ ﻗﻂ ﺟﻌﺎن ﺟﺮى وراة ﻓﻌﺪت ﻋﺮﺑﻴﺔ ﺑﺴﺮﻋﺔ ‫ﻓﺮﻣﺖ اﻟﻘﻂ‪واﻟﻔﺎر اﻏﻢ ﻋﻠﻴﺔ وﻟﻤﺎ ﻓﺎق وﺷﺎف اﻟﻘﻂ ﻣﻔﺮوم ﻗﺎل)ﻳﻮوة ﻫﻮ اﻧﺎ ‫)ﻛﻞ ﻣﺎ اﺳﻜﺮ اﻋﻤﻠﻰ ﻣﺼﻴﺒﺔ
  3. مره واحد اتحكم عليه بالاعدام فسأله عشماوى نفسك فى ايه قبل ما تموت فقعد يرفس ففكوه قالوه يا جزمه كنت هتخنق.
  4. مـرة بـنت مـزة دخلـت آآمتحان ومعرفتش تحل ولا كلمـة ..!! الدكتــور قلها : تحبــى تاخـدى صفـر ولا نتقـابـل ..؟؟
    ردت بسرعـة : لا طبعاً نتقابــــل .. قالهـا : خـلاص يبقى آآشوفك السنـة الجايــه
  5. ‫واﺣﺪ ﺳﻜﺮان ﻛﺎن ﺑﻴﻌﺎﻛﺲ وﺣﺪة وﺣﺸﺔاوي ﺑﺎﻟﻠﻴﻞ ﻓﻜﺎن ﺑﻴﻘﻮل ﻟﻬﺎ ﻳﺎ ‫وﺣﺸﺔ ﻳﺎ وﺣﺸﺔ راﺣﺖ ﻣﻠﺘﻔﺘﺔ ﻟﻴﻪ وﻗﺎﻟﺖ ﻟﻪ ﻳﺎ ﺳﻜﺮان راح ﻗﺎﻳﻞ ﻟﻬﺎ ﻃﺐ اﻧﺎ ‫ﺳﻜﺮان ﺣﻔﻮء ﺑﻜﺮة واﻧﺘﻲ.

للمزيد يمكنك قراءة : أحلى نكت مصرية هتفرفشك

نكت جديدة جامدة:

  1. مرة اتنين حرمية مساطيل عيزين يسرقوا بيت قالوا ناخد البيت بعيد ونسرقوا قلعوا ملابسهم وقعدوا يزقوا فى البيت جه حرامى من وراهم واخد الملابس التفت واحد منهم وقال لزميله كفاية احنا بعدنا قوى .
  2. مره واحد راح يعزى فى واحد صحبه فهو ماشى فى الجنازه قابل بائع بطيخ فشترى واحده فالناس طول ماهيه ماشيه بتبوص للبطيخه وتقول كلنا لها راح رادد عليهم وقال محدش واخد منها حاجه.
  3. واحــد بيقــول لصاحبـه ♂ تصـدق الدنيا ملهاش آآمان ..!! قالــه ليه بس يا عــم .. ؟؟ قالـه جيت آآسرق مـحفظة آآبـويا ☺ لـقيت مـحفظتى مـعاه
  4. واﺣﺪ ﻣﺴﻄﻮل ﻛﻞ ﻣﺎ ﻳﺠﻲ ﻳﺸﻨﻘﻮه ‪، اﻟﺤﺒﻞ ﻳﻨﻘﻄﻊ ﻧﻈﺮ ﻟﻠﺴﺠﺎن وﻫﻮ ﻣﺘﻐﺎظ ‫وﻗﺎل ﻟﻪ اﺣﻨﺎ ﺟﺎﻳﻴﻦ ﻧﻨﺸﻨﻖ وﻻ ﺟﺎﻳﻴﻦ ﻧﻠﻌﺐ
  5. صعيدي عندو أرق مش قادر ينام صحبو قالو عد لغاية 500 بدأ يعد ولما نعس راح غسل وشه وجا يكمل للـــ 500.
  6. واحد بيقول لأبوه :أناعايز أكمل دراستي بره قاله: خلي أمك تفرشلك في الصاله

للمزيد يمكنك قراءة : نكت مصرية جامدة عن المنايفة والصعايدة

قفشات ومواقف كوميدية ومسلية:

  1. في دكتور في مستشفى المجانين شغل لهم المسجل قاموا يرقصون كلهم الا واحد جالس قاله الطبيب لية ماترقص معهم قال: انا العروسة
  2. واحد صعيدى لقى مصباح علاء الدين قعد يدعك فيه لحد ما جاب للعفريت تسلخات .
  3. عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟
  4. مره مدرس بيسأل الطالبه بتعملو ايه لما بتروحو…؟واحد قال انا بروح اتفرج على التليفزيون وانزل لاحمد بتاع الحشيش…والثانى قاله انا يروح العب كوره واروح لاحمد بتاع الحشيش… والثالث قاله انا بروح اصلى وافرأ قرأن واذاكر… فا المدرس فرح اوى وخده بالحضن وسأله انت اسمك ايه؟ قاله انا احمد بتاع الحشيش
  5. حمار وحشي و حمار عادي كانوا بيتسابقوا اول ما بدء السباق الحمار الوحشي جري والعادي متحركشي سالوه مجرتش ليه قالهم و الله ما انا متحرك من مكاني الا لما تجيبولي ترينج زيه

للمزيد يمكنك قراءة : صور نكت مصرية وعربية

صور نكت وقفشات:

الشعب كله صايع بره
الشعب كله صايع بره
هنزل من غير رخصة
هنزل من غير رخصة
أنا ياض
أنا ياض

الإنسان منا بحاجة للراحة النفسية والجسدية وبالخصوص في أيامنا تلك ، فقد تشابكت سبل الحياة وتعقدت كثيراً ولم تعد كالسابق ، والنكت تساعد بشكل كبير على تخطي الوجع والحزن ، وإلى هنا متابعينا الكرام نكون قد وصلنا إلى ختام مقالة الليلة التي تكلمنا وتحدثنا فيها حول نكت جديدة مصرية تموت من الضحك وقفشات جامدة أوي ، وضعنا بين أيديكم مقتطفات منتقاة من أحدث النكات المميزة والكوميدية ، فقد بدأنا موضوعنا بفقرة وضعنا فيها نكت مصرية تموت ضخك ، وفي ثاني فقرة قدمنا لكم نكت جديدة جامدة ، وأوردنا في ثالث فقرة قفشات ومواقف كوميدية ومسلية ، وختمنا كلامنا بفقرة بعنوان صور نكت وقفشات.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى