نكتنكت مضحكة

نكت اطفال مضحكة جدا ومتنوعة لا تفوتكم

نكت اطفال مضحكة جدا

الأطفال هم أحباب الله وزينة الحياة وفرحة كل منزل عندما ياتوا إلى الدنيا، وهم من يصنعون سعادة ابائهم عندما يرجعون من أعمالهم مجهدين ويرون ابنائهم فيزول كل تعبهم الذي لاقوه اثناء عملهم وترسم البسمة على وجوههم، ومن منا لا يوجد في منزله طفل يسأله عن سبب حزنه ويحاول إضحاكه بنكته البريئة أو بطريقة ما، لذلك يجب علينا عندما نرى طفل يحكي نكتة لنا ليرسم البسمة على وجهنا أن نشجعه ونضحك لأجله، ونفعل كذلك معه ونحكي له نكت مضحكه ليتعلم منا ويرسم البسمة على وجه اصدقائه عندما يجدهم حزينين، ولتعرف على نكت الاطفال نقدم لكم عبر موقع احلم موضوع ” نكت اطفال مضحكة جدا ومتنوعة لا تفوتكم” الذي يضم مجموعة من الفقرات التي تحتوي على نكت الاطفال فهيا بنا نطلع عليها.

باقة من نكت الأطفال المضحكة:

صورة تعبر عن النكت
  • ولد بيسأل بنت اسمك أيه؟………..قالتله: هنادي أحمد………..قالها: نادي “احمد، ومحمد، ومحمود”…….انا ما بخافش غير من ربنا.
  • طفل بيقول لاصحابه……… باستطاعتي تدمير العالم ……….بس ماما قالتلي دعك من المشاكل.
  • طفل عنده ست سنين………أعجب بعجوز في سن الستين………راح قال لأبنها: حتجوز أمك…….فوافق ابنها………راح جاب كرتونه ونادى عليها من بيتها……….قالها جبتلك الشبكة………..جات العجوز بتسأله الشبكه فين؟……….راح لبسها الكرتونة……….قالت له: دي الشبكة طب والمهر فين؟………….راحت مامته ادتله جنيه علشان يدهولها مهر……..فبتقوله هات المهر……….قالها: الجنيه لا ده بتاعي انا……..راحت قالتله: لا ده المهر هاته يلا……راح قالها: لا خلاص مش حتجوز …… روحي عند ناسك.
  • طفلة بتقول لأمها………ماما أنا حتجوز محمد……..قالتلها: محمد مين؟………الطفلة: محمد الي بيجبلي الموز وكل الحجات……….مامتها بتقولها: ده جوزي أنا……….بنتها بتقلها: لا هتجوزه أنا مالكيش دعوة أنتي.
  • طفل أمريكي عمره 12 سنه نفسيته تعبانه……..أهله عملوله رحلة إلى أسبانيا………..وانا حياتي مدمرة مش نفسيتي………وماما جايه تقلي: أسلقلك بضتين………أسلقي يا حجة اسلقي.
  • الإبن: ماما ألبس أيه؟………..الأم: ألبس أي حاجه من الدولاب…….تسلميلي يا ماما لولاكي كنت حلبس من الثلاجة.

نكت للاطفال مضحكة جدا أخبرها لطفلك وارسم الابتسامة على وجهه.

نكت  تلاميذ قصيرة ومضحكة:

نكت اطفال
  • أستاذ طلب من تلاميذه يكتبوا موضوع تعبير…….يتخيلوا فيه أنهم مديرين لأحد الشركات……..فكل التلاميذ بدأت تكتب إلا واحد…………فسأله الأستاذ: أنت مش بتكتب ليه؟………..قاله: مستني السكرتيرة تجيبلي الورقة.
  • ديك وفرخة دخلوا محل يشتروا بيض……….صاحب المحل قالهم: ليه تشتروا بيض وانتوا بتبيضوا؟……..الفرخة نزلت راسها وطلعت تجري من المحل وبتعيط…………الديك قاله: والله حرام عليك أحرجتها المدام مش بتبيض.
  • فقط عند المصريين……….لما تكون في عيادة ويجي حد يقلك……….ممكن أدخل قبلك علشان أنا عيان………اتفضل انا اصلا جاي اشتري موز باللبن.
  • الأجانب بيخافوا يقولوا لأولادهم” إن بابا نويل مش حقيقي”…………علشان نفسيتهم ما تتعبش……….وعندنا بيقولونا انهم لقيونا عند باب جامع أو جنب الزبالة……..والوضع عندنا طبيعي.
  • واحد معاه أرنب يبي يبيعه……….جاه واحد محشش وقاله: بكام القرد؟………رد عليه………..ياخي هذا أرنب مو قرد…………..قاله المحشش: يا أبو الشباب انا أسأل الأرنب ما سالتك.
  • تلميذ بيسال أستاذه………..هو ممكن الواحد يتعاقب على حاجه معملهاش؟…………الأستاذ: لا طبعا يا حبيبي………..التلميذ: طيب كويس أصلي ما عملتش الواجب.

نكت عالمية مضحكة .. أفضل 30 نكتة على الإطلاق.

نكت أغبياء ومتزوجون:

لعبة النكت الصينية
  • واحد عنده عربية قديمة وعايز يبيعها………فراح لواحد صاحبه علشان ينصحه يعمل أيه………….صاحبه قاله شيل العلامة وبدلها بعلامة مرسيدس حتتباع على طول……….عدى يومين فصاحبه بيقوله بعت العربية؟……….فرد عليه وقاله انت عبيط!……..في حد يفرط في عربية مرسيدس.
  • زوجان أجنبيان تخاصموا………..فقال الزوج: خذي أعز ما تملكي واذهبي إلى بيت أهلك…………فقامت الزوجة بتخديره ونقله إلى بيت أهلها…………..فلما استيقظ سألها ماذا فعلتي؟………..فقالت له: أنت أعز ما أملك…………لو مصرية بقى كانت خدت ذهبها وفستينها………وهي وعلى السلم بتفكر ياترى ناسية أيه……..اه الشاحن بتاع الموبايل.
  • نزل زوج من السيارة……..ففتح الباب لزوجته……….فقالت له: ما اجملك عندما تكون رومانسي………..قالها: اتنيلي باب السيارة ما بيفتحش غير من برة.
  • محشش حب يولع في مراته……….ولع في نفسه وحضنها.
  • عسيري يدلع مرته ……….قالها كام وزنش؟………..قالت: أربعين…….قال: يا حليلش نفس مقاس نعالي.

مواقف مضحكة ونكت جديدة و معلومات طريفة و الغاز و اسئلة مسلية.

إلى هنا نكون قد وصلنا إلى ختام موضوع ” نكت اطفال مضحكة جدا ومتنوعة لا تفوتكم” الذي قدمناه لكم عبر موقع احلم ويضم مجموعة من النكت المضحكة عبر الفقرات التي قدمناها لكم مثل فقرة ” نكت أغبياء ومتزوجون، نكت  تلاميذ قصيرة ومضحكة، باقة من نكت الأطفال المضحكة” نتمنى أن تكونوا استمتعتوا بقراءة الموضوع……….نترككم في رعاية الله وأمنه.

الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق