نكت

اجمل نكت في العالم قصيرة هتموتك من كتر الضحك

اجمل نكت في العالم قصيرة

أجمل ما في النكت بأنها تجعل الإنسان يضحك، والضحك هذا يعتبر وسيلة من وسائل التعبير عن المرح والتسلية، فهو ردة فعل طبيعية لأي شخص بالغ على العديد من الأحداث الكوميدية والمواقف المضحكة، ويمكننا أن نعتبر الضحك من أكثر وسائل التواصل البشري في فاعليته، والضحك أيضاً له العديد من الفائدة والنفع التي تعود على جسم الإنسان، فمثلاً الضحك يقي قلوبنا من أمراض كالكبد وهذا حسب دراسات كثيرة أفادت بأن الضحك يحافظ على صحة القلب، كما أن الضحك بإمكانه أن يقلل من احتمالية الإصابة بالكولسترول، ويرجع ذلك لقدرته الفعالة في إذابة الدهون التي تتراكم على الشرايين التاجية.

كما أنه يحافظ على نسبة السكري في الدم ويحسن من الدورة الدموية في جسم الإنسان، وغيره الكثير، واليوم سنقدم لكم اجمل نكت في العالم قصيرة هتموتك من كتر الضحك، فسنجمع لكم في هذه المقالة كم كبير ومميز من أجدد وأروع النكت المنتقاة.

اجمل نكت في العالم
اجمل نكت في العالم

اجمل نكت في العالم:

واحد خلقه ضيـق جاب حتة قماش وراح للترزي وقاله عاوز قميص واسع والاساور واسعه والياقه واسعة ……. اقولك شكلك هاتتعبنى معاك… هات القماشه.

عجوز بيقول لواحد خلاش عجشنا فرد الواحد وقاله يا عم انت لسه شباب فقاله العجوز أديك خمشة جنيه وقول كده قدام مراتى فرد الواحد وقاله هات عشرة جنيه وأطلعك عيل.

ست بخيله قالت لابنها يامحمد روح اشتري ثلاثه رغيف واحد لي وواحد لابوك وواحد ليك وبعد ما راح الولد لشراء الرغيف طلعت الام من البلكونه وقالت يامحمد رجع الرغيف الثالث ابوك مات.

حمار وحشي و حمار عادي كانوا بيتسابقوا اول ما بدء السباق الحمار الوحشي جري والعادي متحركشي سالوه مجرتش ليه قالهم و الله ما انا متحرك من مكاني الا لما تجيبولي ترينج زيه

مره مدرس بيسأل الطالبه بتعملو ايه لما بتروحو…؟واحد قال انا بروح اتفرج على التليفزيون وانزل لاحمد بتاع الحشيش…والثانى قاله انا يروح العب كوره واروح لاحمد بتاع الحشيش… والثالث قاله انا بروح اصلى وافرأ قرأن واذاكر… فا المدرس فرح اوى وخده بالحضن وسأله انت اسمك ايه؟ قاله انا احمد بتاع الحشيش

واحدة رايحة تشترى بغبغان الراجل قالها دا بغبغان جامد ترفعى رجليه اليمين يقولل اغنية لتامر حسني ترفعى رجليه الشمال يغنى لعمرو دياب قالتله ولو رفعت رجليه الاتنين هيعمل ايه رد الغبغان وقال هقع ياروح امك

للمزيد يمكنك قراءة: احلى نكت 2020 مضحكة جداً

نكت قصيرة روعة:

نكتة البغبان
نكتة البغبان

مرة واحد حلو اتجوز واحدة حلوة خلفوا ولد ملزق.

واحد احول بص بعينيه الاثنين من خرم الباب.

بخيل بيقول لعياله: اللي ينجح منكم هاوريه عربية الأيس كريم.

قمة الوفاء بإنو نملة تزوجت فيل وبعد ما مات قضت كل عمرها تدفن فيه .

شو الفرق بين النّملة والفيل ؟ الجواب : الفيل رجله بتنمل أما النملة رجلها ما بتفيل .

 أربع فيلة بدنا نحطهم جوا سيارة كيف ؟ بنحط اثنين قدام واثنين ورا .

لو فيل تزوج نملة شو راح يخلفوا ؟ الجواب : فيل بيمشي عالحيط .

 فيل طلع من السينما زعلان ليه ؟ الجواب : كانت قاعدة قدامه نملة عاملة شعرها كنيش .

 في سمك فيليه ؟ ، طب ليش ما في سمك نمليه .

للمزيد يمكنك قراءة: صور عليها نكت مكتوبة

نكت طويلة تفطس من الضحك:

كان مرة واحد فتوة سكن جديد فى منطقة شعبية كل يوم يعدى من الشارع وينادى: لو فيه راجل فى الشارع يظهر لى. كل الناس تخاف وتجرى. واستمر الحال على كده شهور لغاية ما اجتمع اهل المنطقة وراحوا يأجروا واحد رد سجون علشان يضرب الفتوة ويخلصهم من جبروتة جه الراجل رد السجون وفجأة حضر الفتوة وقال: لو فيه راجل فى الشارع يظهر لى الكل جرى الا الراجل. جم يشوفوه لقوه مات من الرعب

واحد لقى الفانوس السحرى. خرج لة العفريت وقاله انا احققلك كل اللى تتمناه الراجل قاله نفسى تحللنا موضوع الحروب والنزاعات والبلاد اللى بتتحرق والناس اللي بتموت دي. العفريت فكر شوية وقاله لالا دا موضوع صعب قوي عليا شوفلي موضوع اسهل شوية. فالراجل طلع صورة مراته من جيبه وقال للعفريت انا عايش مع الوحشة دي من عشرين سنة صلحلي منظرها شوية علشان الواحد يقدر يكمل معاها. العفريت بص قوي للصورة وفكر شوية وقاله انت قلت حاجة عن الحروب والنزاعات.

للمزيد يمكنك قراءة: 10 نكت شعبية مصرية منوعة

نكتة الحرامي
نكتة الحرامي

إلى هنا متابعينا الكرام متابعي موقع احلم نكون قد وصلنا إلى ختام مقالة الليلة التي تكلمنا ودار حديثنا فيها عن اجمل نكت في العالم قصيرة هتموتك من كتر الضحك، وضعنا بين أيديكم باقة جميلة من النكات المضحكة جداً، فقد أرفقنا ثلاث فقرات مميزة قدمنا في أول فقرة منهم اجمل نكت في العالم، وفي ثاني فقرة سردنا نكت قصيرة روعة، وختمنا موضوعنا بفقرة تحت عنوان نكت طويلة تفطس من الضحك، آملين أن تعجبكم هذه النكت المختارة وأن تقوموا بمشاركتها مع أصدقائكم على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة.

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى