نكت مضحكة

أحسن نكت مضحكة وأجمد قفشات

أحسن نكت مضحكة

لا يوجد أجمل من ضحكة تداعب الشفاه، تلامس القلب، تفطر الروح فرحاً لها، هذه الضحكة والابتسامة بمقدورها أن تمحي كثيراً من الأحزان والهموم، فهي تنور دروبا وآفاقاً كنا نظن أنها ستبقى هكذا كثيراً، الضحكة والابتسامة تفتح أفاقاً جديدة.

ففي موضوعنا اليوم سيكون هذه الغاية التي نسعى إليها فيسعدنا أن نقدم لكل متابعينا الكرام في هذه المقالة الرائعة، أحسن نكت مضحكة وأجمد قفشات وذكرنا في هذه الفقرة مجموعة من النكت المضحكة والقفشات الجميلة الكوميدية، كما أرفقنا فقرة نكت جديدة وقدمنا فيها أجمل وأجدد النكت المضحكة، وفقرة نكت مضحكة جداً وستجدون فيها نكت ستعجبكم بالفعل، كل هذا وأكثر ستجدونه فقط وحصرياً من خلال موقعنا الرائع هذا، فحتى لا نطيل عليكم سنترككم مع هذه النكات الجميلة فهيا بنا نتابع سوياً.

أحسن نكت مضحكة وأجمد قفشات:

  • واحد مسطول اشتغل سواق تاكسي، شاورتله واحده، وقف وسألها “رايحه فين؟” قالتله “المهندسين” قالها “روحي بس ما تتأخريش”
  • اتنين بلدياتنا فكروا يلعبوا شطرنج … الملك ضرب نفسه بالنار.
  • واحد شحات راح لواحد عجلاتي قال له أعطيني مما أعطاك الله، قال له العجلاتي خد لك لفة.
  • صياد كسلان كتب كلمة طعم فى ورقة وشبكها فى الصنارة ونزلها المية بعد شوية طلعت ورقة تانية ومكتوب فيها سمكة.
  • مرة اثنين مساطيل كانوا راكبين عربية وكان فى العربية دى قدامهم مراية فالأول بص فيها وقال الخلقة دى مش غريبة عليا فالتانى قاله ورينى كده فلما بص قاله ايه ياعم انت مسطول ده انا
  • السعودية إ تبرعت للصومال بشحنة أدويه ، فرجعتلها تانى ليه؟ لانها كلها بعد الاكل
  • واحدة بتقول لجوزها وهما نايمين بالليل قوم يابو حسين احسن في حرامية في البيت قالها لأ قومي انت لايكونوا ستات.
  • واحده بتقول لزوجها الحق ماما جالها تسمم قالها يمكن بلعت ريقها ولا حاجه.

نكت جديدة:

  • واحد ركب اوتوبيس شاف واحده قاعده راح بصلها فبصتله , ضحكلها ضحكتلو غمزلها غمزتلو راح شاورلها على المحطه , فنزلت ….راح قعد مكانها.
  • واحد دخل مجمع استهلاكى وسأل عن الفراخ فساله الموظف عايز فراخ صاحيه ولاّ مدبوحه؟؟ قال مدبوحه، قال له اطلع الدور الثانى… طلع وسأل عن الفراخ المدبوحه فقال الموظف عايزها مقطعة ولاّ صحيحة؟؟ فقال له مقطعه، قال له اطلع الدور الثالث.. وقابل موظف آخر وسأله عن الفراخ المدبوحة ومقطعه فقال له عايزها متكيسة ولاّ لأ ؟؟ قال له متكيسة فقال له اطلع الدور الرابع… طلع الدور الرابع وقابل موظف اخر وقال له عايز فراخ مدبوحة ومقطعه ومكيسة…. فرد الموظف وقال له مافيش فراخ بس ايه رأيك فى النظام؟
  • مرة اتنيين مساطيل راكبين عربيه فواحد بيقول للتاني “حاسب قدامك شجره” فمردش عليه راح مزعق شويه وقال “حااااسب قداااامك شجرة” برضه مردش عليه طراااااخ خبطوا في الشجره فقال الاول “مش قلتلك قدامك شجره” رد عليه وقاله “اعملك ايه مش انت الي سايق.
  • مرة حلاق وابنة بيتفرجوا على متش كورة فقال المذيع: وشطها بمشط رجله وجت فى المقص.. فقال ابن الحلاق: بابا دول بيلعبوا فى العدة.

نكت مضحكة جداً:

  • واحد و هو بيموت بص لمراته بصه كلها رومانسيه و قالها : انا لما اترفدت كنتي معايا ، و لما عييت وقفتي جنبي، ولما فلست برضوا كنتي معايا ، و دلوقتى لسا جنبي ، مسك ايدها بحنيه و قالها : مش عارف ليه حاسس انك نحس.
  • مدرس عربى دخل الفصل قال للعيال النهارده املاء اكتبو ورايا,ذهب حسام الى مصيف بلطيم يوم الاربعاء,قام تلميذ قالو يا استاذ الهمزه على الالف ولا على السطر قالو خلاص خليها الخميس
  • مرة واحد صعيدى نزل مصر راح خبطوة عربية طلب تعويض نص مليون جنية رجع بلدهم وكسب القضية راح واحد سأله جبت الفلوس دى منين قلو على الى حصل نزل الراجل بص على العربية قال لا صغيرة نشوف حاجة اكبر علشان التعويض يبقى كبير راح قدام الاتوبيس قال لا ده صغير راح قدام القطر قلو تعلالى يا ابو الملايين
  • نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه.

لهنا نكون قد وصلنا لنهاية هذا الموضوع الرائع الذي دار الكلام والحديث فيه حول أحسن نكت مضحكة وأجمد قفشات ونكت جديدة وأجمل نكت مضحكة، فقد جمعنا لكم متابعينا الكرام في هذا الموضوع باقة من أحلى وأروع النكت المضحكة والمسلية والقفشات الكوميدية الجميلة فهدفنا من وراء هذا الموضوع ما هو إلا رسم ابتسامة جميلة على وجوه كل متابعينا الكرام ونتمنى في الختام أن نكون وصلنا لهذا بالفعل، وإن كانت حقاً النكت أعجبتكم لا تبخلوا بمشاركتها مع من تحبون وانتظرونا في موضع آخر عن أجمل النكت المضحكة.

اسلام عمر

أقوم بكتاب الشعر، واعمل كمحرر وكاتب محتوي ترفيهي في العديد من المنصات، احب الرياضة وخاصة رياضة جمال الأجسام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى