نكت

نكت مضحكة جدا جدا و جديدة لم ترى مثلها من قبل

نكت مضحكة جدا جدا

نعرض لكم اليوم من خلال موقع احلم باقة من اروع النكت المضحكة جدا و الجديدة ، فكل منا دائما ما يشعر بالضيق بسبب كثرة الضغوطات التي يتعرض لها كل يوم سواء كانت ضغوطات دراسية او في العمل او اي ضغوطات اخرى ، وهذا ما يدفعنا الى التفكير في انه من الواجب علينا ان نرفه عن انفسنا و يكون ذلك بتحديد اوقات معينة للراحة و ممارسة الانشطة التي تبعث السرور و الفرح و تسبب لنا الضحك ، واذا ذكرنا الضحك فيجب ان نذكر النكت و المواقف الكوميدية التي تنقلنا من عالم الحزن و الهم الى عالم الضحك و السرور ، فالنكت تعتبر هي المفتاح الذي نحتاج اليه لتحويل الطاقة السلبية بداخلنا الى طاقة ايجابية ، و لذلك يسعدنا ان نقدم لكم اليوم من خلال موقع احلم باقة من اجدد و اجمل النكت المسلية و المضحكة ، فنتمنى ان تستمتعوا بقراءة هذه النكت و نتمنى ان تنال اعجابكم.

 

 

نكت مضحكة جدا

 

  1. اتنين محششين قاعدين واحد بيقول للتاني تفتكر الجمعة ممكن يبقى آخر الشهر؟ قاله والله لو ضغطنا عليه ممكن يوافق.
  2. عائلة معروف عنها النذالة طلب الزوج من زوجته تحظر له ماء سالها بعدين وش اخر ما وصل العائلة من نذالة قالت له الزوجة الماء اللي تشربه بنزين وليس ماء .
  3. اشترى رجل بخيل ثلاث برتقالات، قطع الأولى فوجدها متعفنة فرماها، قطع الثانية فوجدها متعفنة فرماها، فأطفأ النور وقطع الثالثة وأكلها.
  4. واحد بيقول لصاحبه عيب مراتك تحدفك بالشبشب واحنا قاعدين قاله بس بزمتك جه فيا.
  5. مرة واحد اتخانق هو ومراته بالليل ومابيكلموش بعض.. حط لها ورقة جنب السرير قال لها صحيني الصبح الساعة ستة ونص.. صحي الصبح بيبص ف الساعة لقى الساعة عشرة.. ولقى جنبه ورقة مكتوب فيها اصحى الساعة بقت ستة ونص.
  6. سأل مدرس طالب؛ أدخل كلمة سكر في جملة مفيدة قال له الطالب؛ شربت كوب الشاي في الصباح الباكر. قال له المدرس: اين السكر قال له الطالب؛ في كوب الشاي.

 

اقرأ ايضا : نكت اخر ضحك وأجمد 30 نكتة قصيرة مضحكة مكتوبة ومصورة للفيس وتويتر

 

اجدد نكت

 

  1. كان فيه مره سلحفه دخلت مطعم وطلبت رز، قام الجارسون شلها رماها بره، رجعتله بعد شهر وقالته طب متزقش بس.
  2. مرة واحد رايح لواحد صاحبه.. فا البواب وقفه بيقول له انت طالع لمين.. قاله طالع أسمر شوية لبابايا.. قاله يا أستاذ طالع لمين في.
  3. مره واحده بخيل راح يزور أمه في المستشفى لقى لوحة على الباب مكتوب عليها (إدفع) قام قايل ربنا يشافيها هبقى أشوفها أمّا ترجع البيت بقى.
  4. مسطول راكب تاكسى السواق نزل عشان يجيب سجاير لاقاه خلع الفتيس من العربيه فلما رجع السواق سأله خلعتها ليه قاله شفتك عمال تلخلخ فيها قولت لما اشلهالك عشان تعباك.
  5. واحد بيشتكي لصاحبه بيقوله أنا مافيش حد بيحبني ولا يفتكرني أبدًا، ومش عارف أعمل إيه.. قاله سهلة.. استلف من الناس فلوس هيسألوا عليك كل يوم!.
  6. ابن مفتي الجمهورية راح يقدم في الكلية الحربية فلما رجع قال لباباه يا بابا طالبين مني تحليل المخدرات!    قاله وماله يابني نحللهالك.

 

و يمكنكم ايضا قراءة : رسائل نكت حب وغرام وأجمل مسجات مضحكة بين المخطوبين والمتزوجين

 

نكت روعة مسلية جدا

 

  1. محشش حرك مزهريه وانكسرت جا مسؤول المتحف يركض قال له : يخرب بيتك هذي من القرن الثامن عشر قال المحشش: خوفتني الله يلعنك احسبها جديده.
  2. واحد أخوه مات ومش عاوز يصدم مراته بالخبر مرة واحدة.. دخل عليها وقال لها: جوزك اتجوز عليكي.. صوتت وقالت إلهي أشوفه داخل ميت.. قال لأصحابه: دخلوه يا رجالة.
  3. طلبت من جوزها 4000 جنيه تعمل عملية ربط معدة..    اداها 30 جنيه وقالها هاتي قفل للمطبخ!
  4. مسطول راح لدكتور سنان، قاله الدكتور سنانك عاوزة تقويم، قاله المسطول: بسيطة بس قلي هجري ولا ميلادي يا دكتور.
  5. محشش شاف يافطة مكتوب عليها مزرعة بقر.. راح سأل الراعي كيف تزرعون البقر؟    رد قال بنرش سكر بيتجمع عليه البقر!    المحشش روح رش سكر في أرضية البيت اتجمع عليه النمل..   تاني يوم شافه قال يا عيني على البقر وهو صغير.
  6. واحد محشش قاعد في العزا بتاع أبوه وعمّال يعيط يعيط وصعبان على الناس جدًا، جات له مكالمة تليفون فقفل التليفون وقعد يعيط أزيد من الأول.. الناس استغربوا وسألوه: إيه اللي بيخليك تعيط أوي كدا؟ قال لهم أختي كمان أبوها مات.

 

و للمزيد يمكنكم قراءة : نكت وضحك وتشفير متنوعة مضحكة جدا باللهجة الجزائرية

 

نكتة جميلة
نكت تموت من الضحك

 

نكت جمبلة جدا
نكت روعة

 

اجدد نكت
نكت مضحكة جدا

 

 

بنهاية موضوعنا لهذا اليوم نتمنى ان نكون قد قدمنا لكم باقة مميزة و جميلة من اجدد النكت و المواقف الكوميدية المضحكة ، و من المهم جدا الاهتمام بالصحة النفسية لنا لان التعرض بصفة مستمرة لضغوطات الحياة من الامور التي تسبب الكثير من المشاكل سواء النفسية او الصحية ، ولذلك علينا بتحديد اوقات للراحة و البحث عن كل ما يبعث الفرح و السرور مثل ممارسة الهوايات المفضلة او قراءة النكت التي تجعلنا نضحك بجنون ، فالضحك يعتبر من الامور المفيدة لانه يعمل على تنشيط عضلة القلب و يبعث فيه الروح من جديد كما انها تستبدل الطاقة السلبية داخلنا بطاقة ايجابية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى