نكت

نكت عربية مضحكة وجديدة لعام 2020

نكت عربية

النكتة اسم لوحده يدعو للضحك فنحن في هذا الموضوع جمعنا بين أيدي كل متابعي موقع احلم أحلى وأجمل نكت عربية مضحكة وجديدة لعام 2020 فأصبح من الشائع في أيامنا هذا أن يتبادل الشباب على مواقع التواصل الاجتماعي عشرات النكت الساخرة حول مواضيع كثيرة.

فالملاحظ بأن النكتة أصبحت في أيامنا هذه سلاح جديد بيد الشباب ليعبروا به عن استيائهم وعن ما يزعجهم كغلاء أسعار أو استبداد يتعرضون له أو تعصب ديني من بعض الأشخاص وتتشابه النكت بين بعضها البعض من حيث قصتها وتركيبها غير أن مكان وشخصية القصة تختلف من بلد لآخر ومن لهجة لأخرى، كشخصية أبو العربي في مصر وأبو العبد في دول الخليج والجماني في المغرب وحجا الشخصية الأشهر في مجتمعنا العربي فسنترككم الآن مع أحلى النكت العربية المضحكة والجديدة لعام 2020.

نكت عربية مضحكة وجديدة لعام 2020:

  • مرة واحد ظريف عاش في الدور.واحد أظرف منه عاش في الدور اللي فوقه
  • كمسري أبوه مات ماشى في الجنازة يقول يا حضرات الجنازة فاضية آدام
  • مدرس بيقول لطالب ادخل كلمة ( ناقص) فى جملة قاله : وناقص تقولى اعربهالى
  • مدرس إنجليزي بيسأل تلميذ “جوز هند بالإنجليزي يعني إيه؟” قال له “كوكونت”، الأستاذ قال له “حطها ف جملة مفيدة” قال له  كوكونت من الشباك
  • مرة واحد عجوز بقول لمرته الختيارة: شو رأيك نرجع أيام زمان أيام الشباب؟ قالت العجوز: ماشي، روح استناني في المكان اللي تقابلنا فيه أول مرة.. راح العجوز وضل يستنى، ساعة.. ساعتين.. 3 ساعات.. 4 ساعات بعدين تعب ورجع على البيت، لقى الختيارة قاعدة وبتعيط، قالها مالك شو في؟ ليش ما اجيتي زي ما اتفقنا؟ ردت العجوز: بابا ما خلاني أطلع.
  • واحد بلدياتنا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها
  • مدرس عربي بيسأل الطلاب: ما هو التوكيد؟ واحد قال: التوكيد المحلى لمدينة القاهرة.. واحد قال: التوكيد والنور.. واحد تاني قال: دكتور توكيد ونسا.. واحد قال: توكيد نوكيا وأخيراً واحد قال: توكيد عكاشة.. فضحك الجميع وقدم المدرس استقالته بعد إصابته بالشلل الرعاشي.

نكت عربية رؤؤؤعة:

  • بنت كاتبه ع الفيس بوك لحبيبها اللي تركها: لما كنت بقولك “حياتي” ما كان قصدي أمدحك وأدلعك، بس مشان حياتي زباله وإنت زيها.. في تلك اللحظة وقف إبليس على رجليه ونزل النظارة وقال لأولاده: تعلمو يا أولاد الكلب.
  • مره واحد بيقول لمراته عايز اعترفلك بحاجه قالتلو قول قالها انا بحب هاينز قاتلو وان ابحب هيثم قالها هاينز دى صلصه قالتلو وهيثم ده مربى
  • واحد معاه عربية قديمة وعاوز يبيعها فصاحبه قاله حط عليها علامة مرسيدس وهى تتباع راح عمل كدا بعد اسبوع صاحبه بيساله بعت العربية ولا لا قاله انت عبيط ابيع عربية مرسيدس.
  • مرة وحدة مثقفة صحت جوزها بنص الليل بتقولو: هل ينام الحب ليلاً أم ينام الليل حباً، أم أنا والليل والحب ننام.. رد عليها جوزها: هل تريدين الطلاق؟ أم الطلاق يريدك؟ أم أنت والطلاق تريدون بعض؟
  • في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ الاستاذ: يا ابني استلف الف وبعديها الف تانيه التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ الاستاذ: اعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا

لهنا يكون موضوعنا قد انتهى وقد جمعنا فيه مجموعة من مختلف النكات العربية متمنين أن نصل رسالتنا من وراء هذا الموضوع ألا وهي أن نرسم البسمة على كل وجوه متابعي موقعنا موقع احلم فقد خصصنا هذا الموضوع لقسم النكت في موقعنا لنخرجكم من الروتين اليومي الممل ونفك على كل متابعينا من خلال هذه النكت العربية التي يستطيع كل عربي فهمها بسهولة فمجتمع العربي محب لهذا النوع من الفكاهة ففي النهاية نأمل أن تكون النكت أعجبتكم وانتظرونا في موضوع آخر عن أحلى النكت العربية الجديدة والمضحكة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى