نكت مضحكة

نكت جميلة جدا ومضحكة وقصيرة اروع النكت التي يمكن ان تقرأها

نكت جميلة جدا ومضحكة وقصيرة

هناك الكثير من الاشياء التي ترسم البسمة على وجوهنا و تجعلنا نخرج من ضغوطات الحياة اليومية ، فاي منا يحتاج الى ان يعطي لنفسه بعض الوقت لكي يستعيد فيه ابتسامته التي قد تكون قلّت بسب الحياة و ما بها من صعوبات و مشاكل ، و هناك الكثير من الوسائل التي قد تجعلنا نضحك و نبتسم ، ومن اكثر هذه الوسائل المعروفة هي قراءة النكت المضحكة و القصيرة وخاصة النكت الجديدة ، فالنكت من امتع الاشياء التي قد يستمتع اي احد بقراءتها فهي كوميدية و مسلية جدا ، كما انها من اروع الاشياء التي قد يقضي الشخص في قرائتها وقت فراغه ، و لذلك يسعدنا ان نقدم لكم من خلال موقع احلم مجموعة من النكت مسلية جدا و كوميدية الى ابعد حد ، فنتمنى ان تنال اعجابكم.

 نكت جميلة جدا ومضحكة وقصيرة
نكت جميلة جدا ومضحكة وقصيرة

نكت مسلية جدا تموت من الضحك

  • مره واحد حب ينط من الدور الثامن، نط من الدور الرابع مرتين.
  • مرة واحد بلع فوطه ريقو نشف.
  • مره واحد شاط كورة فى المقص إتخرمت.
  • اثنين مصريين محششين واحد قال : تصدق الدنيا دي مآاســــي … قاله الثاني ليه أنتا بتلبس كام.
  • كتب أحدهم إلى صديقه يقول: لعل هذه الرسالة تتأخر في الوصول إليك لأن إدارة البريد تفتح جميع الرسائل وتقرأها! وبعد أسبوع تلقى مذكرة من إدارة البريد (جاء فهمك للكلام غير صحيح ، فنحن لا نفتح الرسائل أبدا).
نكت قصيرة
نكت قصيرة
  • قال مدير الشركة للموظف الجديد : هل رأيت رئيس الموظفين ؟ الموظف الجديد : نعم يا سيدي . المدير : وماذا قال لك بشأن عملك ؟ الموظف : قال لي بأن أوقظه من النوم كلما رأيتك قادماً.
  • واحد اشترى غسالة فول أوتوماتيك مراته عزمت الجيران علشان يشوفوها و تغيظهم حطت في الغسالة 20 كيلو غسيل و الغسالة المسكينة بتاخد بس 7 كيلو وشغلتها و الجيران باركولها و عزمتهم على كوباية شاي وبعد شوية الغسالة بدأت تنشف الغسيل ومن كتر الحمل عليها قعدت تتحرك ناحية البلكونة شفتها مرات صاحبنا قامت جريت عليها وقالت لها والله ما انت نشره الغسيل أنا اللي حنشره.
  • مره واحد مستعبط اتجوز وحده مستعبطه… خلفو عيال مستهبله… استعبط الاب وعمل نفسه ميت..استهبلو العيال ودفنوه.
  • مدرس انجليزي بيقول لطالب لو عايز تقول لواحد تعالا هنا بالانجليزي حتقولو إيه ؟ قالو حقوله : كام هير ، قالو طب لو عايز تقولو يرجع تاني حتقولو إيه ؟؟ قالو : الف من الناحية التانية واقولو : كام هير .
  • مره جماعه مساطيل قاعدين فى خيمه ليها بابين بيحششوا وكانوا عايزين كبريت راحوا بعتوا واحد ( مسطول طبعا ) يجبلهم كبريت راح خارج من الباب ودخلهم من الباب التانى وسالهم: الاقى معاكم كبريت . قالولوا تعال اقعد احنا لسه باعتين واحد يجيب لما يجى ابقى خد منه.
  • حمار وحشي و حمار عادي كانوا بيتسابقوا اول ما بدء السباق الحمار الوحشي جري والعادي متحركشي سالوه مجرتش ليه قالهم و الله ما انا متحرك من مكاني الا لما تجيبولي ترينج زيه.
نكت قصيرة
نكت قصيرة
  • مره مدرس بيسأل الطلبه بتعملو ايه لما بتروحو…؟ واحد قال انا بروح اتفرج على التليفزيون وانزل لاحمد بتاع الحشيش…والثانى قاله انا يروح العب كوره واروح لاحمد بتاع الحشيش… والثالث قاله انا بروح اصلى واقرأ قرأن واذاكر… فالمدرس فرح اوى وخده بالحضن وسأله انت اسمك ايه؟ قاله انا احمد بتاع الحشيش.
  • واحدة رايحة تشترى بغبغان الراجل قالها دا بغبغان جامد ترفعى رجليه اليمين يقولك اغنية لتامر حسني ترفعى رجليه الشمال يغنى لعمرو دياب قالتله ولو رفعت رجليه الاتنين هيعمل ايه رد الغبغان وقال هقع ياروح امك.
  • مرة واحد سافر لأمريكا ولما رجع اصحابه سألوه :ايه ايه الي لفت نظرك هناك , فقال:انا شوفت العجب في امريكا تخيلو العيل الي عندو تلات سنين بيتكلم انجليزي.
  • احد بيقول لصاحبه: شايف الست اللى واقفة هناك دى؟ بتضرب كل يوم جوزها بالجزمة قال له: وعرفت ازاي؟رد: أصلها مراتي.
  • واحد بلدياتنا واقف بيقلع هدومه فى ميدان التحرير . ولما الناس سألوه بتعمل ايه قالهم اصل الكمسرى قالى عشان اروح شبرا لازم اغير فى التحرير.

 

 

و في ختام هذا الموضوع المسلي جدا و الذي يرسم الابتسامة على وجوهنا يجب ان نعلم ان الحياة ليس كلها لكي نشقى و نتعب فيها بل هناك اجزاء منها علينا ان نرّفه عن انفسنا فيها ، ولعل من اكثر ما يغير حالنا و يجعلنا افضل بكثير هو الضحك ، فالضحك مفيد للعقل و القلب فهو ينشط الدورة الدموية في الجسم ، كما انه يحسن الحالة المزاجية للشخص ، ولذلك علينا ان نبحث عن كل ما يسبب لنا الضحك ولن تجد بكل تأكيد شيئ افضل من النكت لكي تضحك الى حد البكاء بسببها…… نتمنى ان تكون هذه النكت قد امتعتكم و حازت رضاكم و انتطروا المزيد من الموضوعات المسلية من خلال موقع احلم.

و يمكنكم ايضا قراءة: نكت عالماشي مسلية جدا للكبار و الصغار 2019

الوسوم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

إغلاق